onsdag den 30. november 2011

"Bowling for Columbine"

Har nogen af jer set den?
En dokumentar om the schoolshooting på Columbine High School, og generelt våben i USA. Vi så den over tre uger i engelsk, jeg missede dog den sidste uge, men det var ret skræmmende. Min første tanke var: "Nu dør jeg!" Det var så vildt at høre om amerikanernes forhold til våben osv. Det var dog ikke skræmmende nok til at jeg blev bange for USA. Jeg elsker stadig det store land :-)

Men den er helt klart værd at se, den er sjov og spændende, og man lærer vildt meget om amerikansk kultur. Jeg skal selv lige se om jeg kan finde den og se slutningen/ se filmen med mine forældre :-)

Næste gang jeg skriver bliver det forhåbentlig en god opdatering om min ansøgning...

2 kommentarer:

  1. Har selv set den i 9. klasse, og den er super tankevækkende. Kan godt følge dig i at du blev skræmt! Jeg glæder mig til at læse mere om din tur til USA, du skal bare glæde dig! En af mine rigtig gode veninder er i Ohio lige pt. og det er det bedste hun har gjort for sig selv :-)

    Kig gerne forbi min blog, og følg mig hvis du har lyst :-)

    Kys
    //Hende der Emilie
    www.hendederemilie.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hej Emilie :-)
    Ja, den er meget tankevækkende, men den har som sagt ikke skræmt mig nok til at jeg bliver hjemme! Jeg har også hørt fra rigtig mange at det skulle være helt fantastisk, så jeg glæder mig så meget! :-)

    Jeg kigger lige forbi din blog :)

    SvarSlet