torsdag den 8. marts 2012

"Har du fået en familie?"

"Nej."
Det spørgsmål, eller lignende som "Har du hørt noget med hensyn til USA?", er nogen spørgsmål som jeg efterhånden hører rigtig tit. Når jeg så svarer: "Nej," bliver det første for det meste fyldt op med et til, som: "Jamen, hvornår skal du afsted?" "Det ved jeg ikke," siger jeg så om og om igen. Og jeg er ærlig talt ved at være lidt træt af det. Ikke at folk interesere sig for hvordan det hele står til, men at jeg ikke kan give dem et kvalvificeret svar.
Først havde jeg ligesom accepteret tanken om, at jeg ikke fik en familie lige med det samme, da der jo er god tid. Men hvor ville jeg gerne være i stand til at sige: "Ja! Jeg skal bo hos den sødeste familie i den fedeste lille by."

Når men udover det er jeg officielt færdig med alle vaccinerne! Og jeg er også blevet testet for tuberkulose - og jeg er helt rask! Wuhu! Så nu er alt det færdig, og papirerne bliver forhåbentlig sendt ind til Interstudies
imorgen, hvis altså min mor husker det...

Og så tog jeg en stor beslutning. For når man sparer 25.000 kr. sammen som lommepenge til et år i USA, så kan man godt blive lidt nærig og Onkel Joakim-agitig. Men jeg blev nødt til at indse, at hvis jeg ville billeddokumentere mit år i USA, blev jeg nødt til at have en ordenligt kamera. Så jeg ofrerede næsten 3000 kr. på et dejlig skønt Canon spejlrefleks kamera. Selvom det var hårdt at sige farvel til alle de penge, så er jeg glad for beslutningen. Det betyder jo at jeg kan tage nogle skønne billeder ovre i USA. Det købte jeg dagen før jeg blev 16, så da jeg så blev 16 (d. 6. marts) fik jeg en dejlig taske til, så nu er jeg klar til at indtage verden - et billede af gangen.
Nu skal jeg bare lige ofre et par hundrede kr. på et webcam - eller allerhelst en MacBook, men da jeg jo som sagt bliver lidt Onkel Joakim-agtig, bliver det næsten umuligt for mig at bruge så mange penge... OG der skal jo også være nok penge til når jeg skal afsted - og så er jeg der ... næsten... eller faktisk langt fra.

Bortset fra alt det, så glæder jeg mig mere og mere til at jeg rejser til USA. Men også til Interstudis WS i april, som jo lige kommer først, og det glæder jeg mig mindst lige så meget til.

Og så har jeg lagt mærke til at hver gang jeg udgiver et indlæg, så er tiden ikke helt rigtig. Sådan omkring 10 timer ved siden af. Er der nogen der ved hvordan man ændre det?

Over and out :-)

3 kommentarer:

  1. Hej Pauline!
    Jeg synes også at alt det med at få familie, går rigtig langsomt ...man bliver bare nødt til at vente :-(
    Det med tiden, går man bare ind i indstillinger og derefter ind i sprog og formatering, og så ændre man bare tidszonen til Danmarkshavn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for hjælpen Jessica! :-)
      Jeg prøver skam også at være tålmodig, men du ved jo hvordan det er :-)Jeg kan næsten ikke vente...

      Slet
  2. Hahaha, jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet. Jeg har det på PRÆCIS samme måde! Man bliver så træt af at folk hele tiden spørger, om der er noget nyt derovre fra, og man har bare ikke noget ordentligt svar. Også selvom man ved, at de kun spørger for at være søde og interesserede ;-)

    Jeg skal også selv rejse med InterStudies til USA i 2012/2013 - og jeg glæder mig såååååå meget! Jeg tror faktisk endda, at jeg også skal på den der Workshop A (Hvis det altså er den, der er der den 20 - 22 april???). Så ses vi jo måske ;-)

    Jeg glæder mig rigtig meget til at høre mere om dit ophold - og til måske at møde dig.

    Du må rigtig gerne kigge forbi min blog, hvis du har lyst!

    Knus

    Pernille
    http://pernilleslife.blogspot.com/

    SvarSlet