torsdag den 16. maj 2013

Lang tid siden var??


Det er vist et stykke tid siden at jeg har skrevet sidst var?
I mellem tiden har jeg haft RIGTIG meget undervisning i engelsk grammatik, fordi at min engelsk lærer, Mr. M, pludselige har fået mega travlt med at gå hele pensum igennem på de sidste få uger. Idag havde vi 13 og en halv dag tilbage i skole, men jeg kommer ikke på mandag, så det er egentlig 12 og en halv dag for mig. Yay! Men min pointe var at hvis i troede at jeg havde svært ved at huske den danske grammatik og komma’er osv, så er det meget værre nu. Jeg kan til gengæld fortælle jer hvordan man identificere adverbs, prep phrases og sub conjections. Men jeg kan ikke huske hvordan man sætter kommaer og rigtigt bruger de danske ord længere. Tror min nye dansk lærer bliver helt vildt glad for at få mig, når jeg kommer tilbage. Haha :)
Nå, men tiden er gået med at savne Tine (ma sisseeer) og ærger mig over at jeg ikke kunne være der på hendes store dag. Lørdag var jeg frivillig ved et stort løb i Grand Rapids med Dawn og nogle andre udvekslingsstudenter, som alle kende hinanden, men da jeg ikke har deltaget til så mange af alle arrangementerne kendte jeg dem ikke så godt. Men det fik vi hurtigt lavet om på. De var simpelt den hyggeligste gruppe af fyrer, og så var der en af Dawn og Chuck’s tidligere udvekslingsstudenter med også. Men det var super hyggeligt. Og så fik jeg også lige overstået mine voluntary-hours på een gang! Yay!
Denne weekend bliver også rigtig travl, så selvom jeg savner min familie helt vildt, og slet ikke kan vente til at de kommer, så har jeg massere af se til. Og før jeg ved at det, så er jeg færdig med skolen, og så er der ikke længe til at familien Hansen kommer! I morgen (fredag) tager vi til Detroit lige efter skole. Vi har kun 2 timer imorgen, (derfor siger jeg at vi har en ”halv” dag), og så skal vi ellers chille der, til lørdag. Rigtigt skulle vi have set Jeremy’s rugby game, men det blev rykket til en anden by, pågrund af dårlige bane-forhold i Detroit. Men vi tager alligevel derhen :) Suzanne havde aftalt at tage ud og hænge ud med sine venner, og hun lovede mig at vi kunne tage i Ikea, som ligger 4 minutter fra Suzanne’s veninde’s hus (hvor vi skal opholde os), så det glæder jeg mig rigtigt meget til. Problemet er bare at vi har en kamp imorgen, som jeg jo så desværre ikke kan komme til, og vores sidste kamp på mandag kan jeg heller ikke deltage i, da Rachel og jeg tage til Cedar Point (kåret verdens bedste forlystelses park)  hele dagen, så idag var min sidste dag spillende for Sparta, nogensinde. Og det var bare en træning. Det var lidt underligt, men jeg havde det mega sjovt, jeg havde generelt bare en god dag – lavede nogle vilde stunts og det kørte bare. Det var bare en af de dage! Så skønt.
I biologi lære vi om gener lige for tiden, og hvordan man arver ting osv, og pludselig væltede alt den visdom som lugte-Dorte (undskyld) havde fyldt ind i mit hoved, og selvom jeg havde misset den første gang læreren forklarede det til alle, så forstod jeg det alligevel ret hurtigt. Så jeg kunne forklare det til mine soccer-friends, som også havde misset det da Mrs. McKinley snakkede om det (vi fik 15 minutter før fri fordi vi skulle tage tidligt afsted for at nå til en kamp i Allendale til tiden. Men jeg fik lyn hurtigt forklaret det – jeg spurgte næsten om ekstra worksheets, bare fordi jeg elsker det så meget. Får første gang nogensinde er jeg den elev som sidder på kanten af stolen og stiller tyve spørgsmål i minuttet. Elsker det så meget! Faktisk tror jeg at jeg vil gå og lave de lektier lige nu. Haha :)
Ov, forresten, den lørdag hvor jeg var frivillig om morgenen, lavede jeg også noget andet. Senere på dagen tog Rachel og jeg i biografen med Robby, og så the Great Gatsby, hvilken er helt fantastisk! Fed musik, flotteste billeder, og bare ja, cool. Elskede den.
Nu er det snart eksamns-tid, men det bekymrer jeg mig ikke så meget om. Noget virkelig rart er at jeg gør det virkelig godt under pres. Så jeg scorer ret højt på tests, hvilket er en ret stor del af karakteren, så jeg klarer mine klasser ret godt for tiden. Selvom dette semester kræver ret meget mere opmærksomhed end sidste semester. En masse mere studying og langt flere lektier. Men det er ok :)
Nu vil jeg smutte, fordi Suzanne har lige sat en rigtig god film på. Vi ses, DK, skal nok opdatere en anden dag med billeder osv :)
Knus og kram fra mig :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar