tirsdag den 8. januar 2013

Eksamner.

Foerste semester slutter om 2 uger fra idag af, og vores laerere er nu begyndt at snakke om eksmaner... Vi har et projekt i Nutri & Food, som jeg lige kom tanke om i soendags, saa idag skal jeg nok faa rigtig travlt med at planlaegge maaltid, og finde opskrifter osv. Vi skal nemlig lave mad, og maaltidet skal inkludere mad fra alle 5 (?) madgrupper, og der skal vaere forskel paa texture, color, temperature og en masse andet. Deruder skal jeg ogsaa regne ud hvor mange calories der er pr. serving. Tror jeg doer. Det betyder dog ikke saa meget for mig, og jeg har stadig et A i den klasse (A-, men hvem bekymrer sig om det). Projektet taeller "kun" 20% af min samlede karakter, saa jeg skal nok overleve, hvis jeg ikke faar et A eller B i det projekt. Er lidt ligeglad.

I matematik har vi ogsaa snart eksamen, men vi har stadig meget at gaa igennem, sa det er lidt skraemmende, men jeg ELSKER geometri, saa er (naesten) slet ikke bekymret!

I Art er vi ved at lave et projekt, som jeg TROR er vores final projekt, men er nu ikke helt sikker. Det kan godt vaere det bare er et sidste projekt inden the final. Den karakter betyder heller ikke saa meget for mig, fordi jeg som sagt har et A i den klasse i forvejen ogsaa, saa at jeg ikke klare den final med et A goer mig heller ikke saa meget.

I yearbook skal vi have en test, og den er jeg ret sikker paa kommer til at gaa daarligt i. Vi har haft saadan et practice sheet og det kunne jeg slet ikke finde ud af, hvor hun saa siger bagefter, at det sheet jo var ret nemt, og at det bare var logisk taekning, men det er bestemt ikke den maade jeg plejer at taenke paa, saa det er ikke logisk for mig. Saa den er lidt svaere. Jeg skal faktisk til at studere for at bestaa den. Puha. Haha ;)

Derudover glaeder jeg mig meget til naeste semester. I maa undskylde hvis jeg fortaeller jer noget jeg har fortalt foer, fordi jeg er som sagt begyndt at skrive dagbog (hver aften) og kan snart ikke huske hvad jeg har skrevet herinde, og hvad jeg bare har skrevet i min dagbog... Naa, men glaeder mig faktisk til at starte paa alle de boglige fag. Glaeder mig til den faglige udfordring, i stedet for bare at sidde og glo ud i luften, som her i yearbook! Paa den lyse side er det ovre om 2 uger, og hvis jeg ikke er faerdig med mine projekter bliver de bare givet videre til nogle andre unger naeste semeste. Jeg har dog taenkt mig at goere mit bedste for at blive faerdig, selvfoelgelig, men jeg har bare faaet den daarligste opgave i hele klassen, og ALLE er enige. Ingen gider at lave the Step by Step section, men den fik jeg selvfoelgelig, fordi jeg var hoeflig og ikke raabte op da vi fik de nye sider. Og saa haabede jeg paa at jeg kunne hugge Choir, fordi saa behoevede man nemlig ikke at tage billeder, men tabte selvfoelgelig i saadan et: "Hvem kan komme taettest paa det nummer jeg taenker paa." Plat.

Naeste semester ser (indtil videre) saadan ud: (Tror dog ikke det bliver aendret)
1st block: U.S. History
2nd block: Spanish I
3rd block: English 10
4th block: Biology I
(I, altsaa one, indikere bare at klasserne kan blive valgt, lige meget paa hvilken aargang du er paa, og det her er foeste level, men "10" indikere at det kun er 10. klassere (Sophomores) som har denne klasse)

Saa det skal nok vaere nogle flere lektier her, men det maa jeg jo bare se paa til den tid.

Tror jeg bliver noedt til at smutte nu, da Mrs. VanDusen staar lige ved siden af mig. Ups, hihi!

Vi ses,
Knus og kram Pauline :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar