søndag den 6. januar 2013

Nyt år, samme rutine!

Åh, manner, hvor har jeg nydt bare at flade på sofaen, og sove længe! Kan slet ikke wrap my head around at jeg skal i skole i morgen tidlig. Bare at stå op til kirke klokken 10 i dag, var forfærdeligt. Sov nærmest igennem hele gudstjenesten.
I dag var vores første officielle dag i den nye kirke, hvilket betød søndagsskole med en masse nye unger. der var dog kun 3 piger i dag, da de deler det lidt anderledes her, og drengene ikke var med os i dag. Vi pakkede pakker til skole piger i Kenya. De blev fyldt med underbukser og hjemmesyede bind (til menstruation), fordi pigerne der nede ikke har den luksus, at have bind når de menstrauere, så det var meget rart at vide at man har hjulpet nogle mennesker! Har aldrig prøvet at være med til sådan noget før, og det føltes så godt, for det tog jo ingen ting! På næste søndag skal vi skrive små breve til dem, og måske starte sådan et penpall system, så vi hver får en vi kan skrive med. Tror det bliver så fedt! Deruder var gudstjenesten fed, som den også var sidste gang, selvom jeg næsten ikke kunne holde mig vågen. Vi sad ellers sammen med the youth group, som så ud til at være ret stor, men vi var lige ved at falde i søvn under "story-time". Ellers er det meget cool i den nye kirke, men jeg må indrømme at jeg savnede det sædvandelig store bamse kram fra Jake, og blive drillet af Macey, og grine af Mollys historier, og høre lyden af nogen råbe: "Heeeey, what's up Denmark?" men det må jeg jo finde mig i. Jeg synes det er lidt ærgeligt at forlade den gamle kirke lige nu, især fordi at jeg lige er ved at få nogle rigtige venner, men det er jo ikke mit valg, og jeg har kun 6-7 måneder tilbage her, mens det her er et valg, som kommer til at effect denne familie meget længere end kun et halvt år. Det spirituelle i den gamle kirke var ret fladt, og sangene var kedelige, og det kunne hele familien godt mærke, og i den nye kirke er det hele bare så meget bedre, men da jeg stadig ikke har fundet Jesus, så betød det ikke så meget for mig. Jeg glædede mig jo bare til at se mine venner....

Nå, torsdag tog Sofia, Kristen og jeg i the mall, og havde det super fedt, selvom jeg ikke fik købt alt det jeg gerne ville. Vi ville gerne bliver der længere (vi skulle til teater-practice klokken 6:30 PM, så vi skulle hjem 5 PM), så kunne det ikke lade sig gøre, og det gjorde mig ret tvær og sur, OG så havde vi været i biografen (som ligger inde i the mall) og se Monsters Inc tidligere, og der havde jeg købt en pose M&M og en pakke Mild Duds (SOM ER SÅ GODE) fordi jeg havde kuponer, hvor jeg fik 50 cents off, men jeg blev bare så dårlig af alle de M&M's at jeg slet ikke havde lyst til at shoppe mere. Blev helt dårlig. Så jeg gik ind i Barnes &... (et eller andet, kan ikke huske navnet) som er en stooooor bog forretning - lidt ligesom Bog og Ide, de sælger bare også film og cd'er, og så ligger der en Starbucks inde i midten - eller biblioteket som Sofia kalder det. Haha ;)
Når men jeg var derinde i en halv time/45 minutter og kiggede på cd'er, fordi.... Der var sådan en maskine hvor du kunne scanne cd'en, og så få et minuts review af hver af sangene (albummet kunne dog ikke være nyere end juni 2011, så det udelukkede lige alle de nye udgivelser) men jeg fik rigtig gik og lyttet til alle cd'erne i den alternative genre eller lidt ældre genre måske, og bare hyggede mig. Jeg fandt et album af Missy Higgins, hvor jeg kendte en af sangene fra, og så købte jeg det, og jeg ville også have købt et nyt album, fra et af mine nye ynglings band (lære mange nye artister og kende herover) men det glemte jeg, så nu må jeg op og købe et iTunes card, så jeg kan få nogle albums før "The New Years Sale" løber ud...

Onsdag var der Poop Party (intern joke i the youth group) hos Abby for the youth group, og vi tænkte, at siden det er en af vores sidste gange med dem, så tog vi derhen, selvom det resulterede i at jeg blev nødt til at aflyse min aftale med Dot, så det var lidt træls. Der var ikke så mange mennesker hos Abby, men vi bestilte noget pizza og legede flere forskellige versioner af gæt og grimasser, og jeg må indrømme, at det er lang tid siden jeg har haft det så sjovt! Vi skrev selv ned de ting vi skulle lave, og jeg spurgte sarkastisk om jeg måtte skrive en dansk kunster ned, da vi godt måtte skrive artister ned, men jeg drillede jo bare, indtil jeg kom i tanke om "Barbie Girl" som var et STORT hit herover for mange år siden, men som alle kender og stadig går rundt og joker med, lige som i DK! Så den skrev jeg ned, og da den første runde var over annoncerede jeg stolt at det var en dansk sang, så det var jo meget sjovt. Ej, vi havde det sjovt, desværre var vi ikke så mange. Vi spillede også et andet spil, med deres mor, som var meget underholdene, må skrive reglerne ned, så jeg kan huske dem, og så kan jeg spille det med dem derhjemme!

I fredags kom Gene's bror på besøg, med hans kone og fire børn. Ryan, Evan, Kaitlynn og Allison. Vi skulle fejre jul med dem og Grandma and Grandpa, og det gjorde vi så lørdag. Om morgenen tog vi på en restaurent og spiste med den udvidede familie, tanter og onkler Burley's som jeg aldrig havde hørt om eller set før, så jeg hyggede mig med ungerne. Stedet havde dog verden bedste varme kakao, så drak to store kopper inden vi overhovedet fik mad, og drak så to mere under maden, så jeg spiste kun halvdelen af min omelet. Til sidst gav hun os bare en kande og en stor skål med flødeskum, så hun ikke hele tiden behøvede at give os refeels. Hun blev dog alligevel nødt til at fylde kanden op én gang mere, og skålen med flødeskum cirka ti gange mere! Vi drak alle sammen så meget! Derefter tog vi til Craig's cruisers, som er et hylende morsomt sted! Det er lidt lige som en spille arkade med alle de små videogames, men så er der også andre aktiviter, som gokarts og Laser Tag, og forhindrings baner! Så sjovt! Vi fik hvert et kort, og så havde vi 9 activities, hvor en af dem var mad-buffeten, og en af dem var til videogames, så vi (Kristen og jeg altså... Alle havde deres egen kombination) havde egentlig kun 7 aktiviter. Vi kørte the gokarts mange gange, hvilket var virkelig fedt, og tog prøvede vi laser tag to gange, og så sådan en aktivitets bane, som var helt oppe under loftet, hvor du fik en sele på og så kunne du ellers bevæge dig rundt på et tyndt reb! Lidt ligesom den store ting ting i Sommerland Sjælland, hvis nogen ved hvad jeg snakker om? Nå, men det aller fedeste (udover buffeten, som jeg nok skal fortælle mere om senere) var Laser Tag! Ved ikke  om nogen af jer har hørt om det, men det har jeg aldrig! Du melder dig til, og så er der to hold, og det handler jo så selvfølgelig om at slå den anden hold. Du får sådan en vest på, hvor der er censorer på din mave, ryg, og skulder, og så får du en phaser i hånden, og så skal du eller skyde modstanderen. Samtidig skal du prøve at skyde modstanderens base! Det er så sjovt! Første gang tabte vi, men anden gang vandt vi hele molivitten. Første gang rankede jeg 2. ud af 12-14 stykker, og anden gang rankede jeg 3. ud af 22 så det var mega fedt! Fik en masse motion, ved at løbe rundt og skyde folk, men det var nu meget sjovt. Blev kun ramt én gange i sidste runde, hvor i mod i den første runde, blev jeg ramt HELE tiden! Var ret stolt!
Buffeten var så cool! Fra da du scannede din kort første gang, havde du 3 timer, hvor du bare kunne gå ind og ud af the eating area, og spise ALT hvad du ville! Åd to gange, fordi jeg havde brugt så meget energi inde i laser tag! Så cool! Og maden var himmelsk - Pasta og Pizza, hvad kunne være bedre?
Da vi kom hjem holdte vi så juleaften, og jeg fik en aktivitetsbog, et halstørklæde og 10-dollar giftcard OG betalingen af aktiviteterne på Craigs Cruisers af Granma and Grandpa, og af Stephanie and Greg fik jeg min egen kop (ENDELIG, alle har bare sådan en her over! Så cool) og så en dagbog, som jeg også blev rigtig glad for! Har i al hemmelighed gået og ledt efter en, fordi jeg syntes det kunne være ret sjovt at skrive nogle ting ned, som jeg ikke nødvendigvis behøver at dele herinde på bloggen. Skriver dog for det meste stadig bare om hvad der sker i min hver dag, så mine forældre og venner kan læse lidt i den hvis de har lyst, når jeg kommer hjem!

Nu vil jeg smutte! Håber at i alle kom godt ind i det nye år! Godt nytår folkens! Må 2013 blive et godt år, selvom jeg mig selv ikke er så vild med lyden af det. 13 lyder bare så negavtivt! Men jeg tror nu på det bliver et godt år! Jeg skal starte et nyt semester på Sparta High School, møde nye mennesker, tage hjem til DK, se alle mine venner og familie,starte på Allerød Gymnasie og fejrer jul i Danmark i år! Kan slet ikke vente til ALLE tingene!

Knus og kram Pauline!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar