tirsdag den 29. januar 2013

Ny familie!

YAYAYAYAYAYAY!
Okay, så det har været noget af en lang weekend, selvom lige nu virker det hele lidt som om det er 100000 år siden!

Okay, så torsdag tog jeg ud og spiste med Sofia. Vi fik snakket en del, og det var super fedt. Da jeg så kommer hjem har jeg to missede opkald fra Sofia. Sofia er blevet smidt ud hjemmefra, begrund af dårlige karaktere. Så hun pannikede jo fuldstændig. Rystet gik jeg ud og fortalte the Burleys om hvad der var sket. Så sagde de, at sådan noget ville de aldrig gøre imod mig, men der var godt nok nogle til som jeg havde skrevet om dem på min blog, som de var blevet ret såret over. Så jeg undskylte mange gange og gik direkte ind og slettede indlægget (og ændrede navnet på bloggen, men det siger vi ikke noget om til dem... Det blev simpelthen bare for meget at de læste med), og på det tidspunkt var jeg så utilpas at jeg skrev til min område repræsentant og sagde at jeg ikke ville være der mere. Jeg aftale at jeg skulle mødes med dem søndag morgen når familien var i kirke. Fredag skulle vi så til sådan noget kirke halløj (vi havde fri fredag, så jeg havde bare siddet på mit værelse fredag og hygget mig alene) og der skulle vi afsted klokken 16. Vi var ved at være sent på den, så jeg støvsugede ikke, men det skulle jeg så. Og så var der familie møde. Han konfronterede mig så, og jeg sagde at jeg havde aftalt at mødes med Dawn og Chuck om søndagen. Og så troede han lige pludselig at det alt sammen var helt seriøst, men jeg fortalte ham bare at jeg bare gerne ville diskutere det med Dawn and Chuck først, og så sagde han at hvis jeg gerne ville flytte ud (hvilket jeg intet havde sagt noget om på det tidspunkt) at så ville de ikke have mig der mere. Og så blev jeg ked af det. Så gik jeg grædende ind på mit værelse og ringede til Sofia og skrev til Rachel, som med det samme tilbød at komme og hente mig. Så jeg spurgte min area rep og moren om jeg måtte tag over til Rachel og de sagde alle ja. Så jeg begyndte at pakke. Så kom faren hjem efter at have kørt søsteren til kirkehalløjet, og sagde at det kom så ikke til at ske, fordi at han havde aftalt at vi skulle mødes med område repræsentanterne den aften.

Så det gjorde vi. Klokken 21:30. Fedt.
Her fik jeg så lov til at forklare om hele situationen, til Dawn, Chuch og deres chef fra NYC, så jeg følte mig bare en liiiille smule presset og omringet. Og Dawn virkede virkelig træt af mig, men hun havde tydeligvis haft en lang dag. Men hun ville ikke flytte mig. Hun ville gerne have at jeg prøvede at løse det i en uge, og så derefter kunne jeg ringe tilbage til hende og fortælle hende hvordan det gik. Da vi kom hjem gik jeg direkte ind på mit værelse. Der blev jeg næsten hele weekenden, undtagen lørdag-aften hvor jeg babysittede Emma med moren, også lidt alene, hvilket var meget sjovt. Var alene med hende i en 1 ½ time eller noget, og så gik jeg rundt og sang Let It Be for hende, og det kunne hun meget godt lide, og det kunne jeg også godt, for jeg følte mig så fri og som mig selv. Det var en dejlig (men stresfuld) time alene med hende.
Søndag aften kom faren så hjem, og jeg spurgte om jeg måtte snakke med dem. Og så satte hele familien sig ned. På det tidspunkt havde jeg snakket med min forældre og jeg var overbevist om at det her ikke længere var det rigtige for mig. Jeg havde slet ikke nogen følelser over for dem mere, og jeg tænkte bare: "Hvis jeg vil have det her overstået, må det gøre på den hårde måde". Så det gjorde jeg. Jeg var totalt kold, og jeg fortalte dem ALT. Nogen ting undladte jeg, for jeg tænkte at jeg ikke ville såre dem mere end nødvendigt, og at det bare ville være overflødigt og ondt. Han sagde at han ville ringe til Dawn og sige at jeg havde givet op og ikke gad at være der mere. Men så kom jeg til at nævne for ham at Dawn jo havde bedt mig om at arbejde på det en uge, og at hun nok ikke gad at lytte til at jeg havde "givet op", som et andet lille brokke hoved. Så sagde han at det nok så ville være bedst hvis vi prøvede at arbejde på det en uge, og det syntes søsteren og moren også og så sad jeg bare der, og ikke rigtig ville sige noget, for Dawn ville jo helt klart (troede jeg) være på deres side. Så siger han: "Men så bliver du også nødt til at stoppe med at snakke med Rachel, og med dine venner i DK, og med dine venner på facebook (de andre udvekslingsstudenter fra DK, som jeg var på camp med) om alt det her, fordi de er kun børn og de ved ingen ting."
Så satte jeg mig frem på stolen og sagde: "Det gør mig sur, når du siger det der. Du kan ikke bestemme hvem jeg må snakke med eller ej," og så blev han gal. "Så gider du måske ikke at arbejde på de her?" Nææææææh! Bingo! Korrekt! Og så ringede han til Dawn og sagde at de ikke ville have mig der mere, og at jeg havde besluttet mig. Hun spurgte efter the Lecurus information, fordi han havde været så "klog" at regne ud at jeg allerede havde et nyt sted at tage hen... Så gik jeg ind på mit værelse og skrev alt informationen til Dawn, og så sagde faren at reglerne siger at jeg kan sove hos en veninde to nætter med tilladelse fra mine værtsforældre, så han sagde at han syntes at jeg skulle tage over til Rachel indtil alle papirerne var i orden. Så det gjorde jeg. Mandag havde vi sne dag, så jeg stod op 7:30, tog et bad, lagde næsten alle mine ting frem, pakkede så en weekend taske, for jeg måtte jo ikke flytte endnu, og så kom de og hentede mig 9:30. Fri endelig. Så nu har jeg sovet her fra mandag til tirsdag, og nu skal jeg så sove her fra idag til onsdag, men jeg håber lidt at jeg kan få lov til at blive ved med at sove her, da Dawn kommer og inspektere huset om onsdagen, og har kørt baggrundstjek, så jeg ikke behøver at tage tilbage og sove hos the Burleys. Jeg bliver nødt til at tage tilbage at pakke, men gider ikke at sove der...

Så det er det. Grandma Burley ringede til mig og sagde at hun var meget ked af at høre om det hele, og hun kom til at savne mig så meget! Hun spurgte mig også om hun måtte ringe engang imellem, og det måtte hun selvfølgelig gerne. Hun har været der for mig lige for begyndelsen, og både GM and GP var opmærksomme på at jeg godt kunne få det lidt svært hos dem, så det var SUPER ret at have dem at snakke med, selvom jeg jo ikke kunne snakke med dem om alle problemerne.
Kommer også til at savne Emma og Amanda, og Harmony osv, og så sent som i sidste weekend sagde Amanda at hun godt vidste hvor hårdt det kunne være at bo med hende forældre, men at hun altså var glad for at jeg var endt med dem.... Så var jo også lidt svært, men søndag aften var jeg bare så færdig med det hele, og nu er jeg så glad her, så jeg er stadig ikke helt færdig over det endnu. Måske kommer det senere (savnet osv) men lige nu er der intet, og jeg føler heller ikke noget på vej.

Hos the Lecurus er alt anderledens. Men det minder mere om mit liv i DK. Forældrene minder meget om mine forældre på nogle punkter, så vil de gerne vise mig en masse ting. Og har faktisk penge og tid til det. Suzanne (moren) er vildt ups på alt det her, og hun er mindst lige så spændt som mig.
Det er fedt med Rachel, fordi hun har en helt anden attitude end min gamle værtsøster, så er hun jo min bedste veninde herover, hvilket betyder at vi klikker meget bedre sammen og vi har det meget nemmere med hinanden. Selvfølgelig skal vi nok nå at blive trætte af hinanden, men det har vi snakket om, så det er vi opmærksomme på. Klar til at tage tyren ved hornene. Deruderover har jeg fået den storebror jeg altid har ønsket mig! Godt nok er han kun et halvt år ældre end mig, men det tæller stadig.
Idag flyttede vi hans seng ind på Rachels værelse hvor jeg skal bo og her til aften har vi rykket Rachels seng rundt, så nu virker det som om her er meget mere rum, så det er meget cool.

Det der er anderledens er også at vi kan komme hjem og bare være unger, uden forældre. Ikke at der er noget galt med deres forældre eller forældre generelt, (og deres forældre er VIRKELIG seje!) men det er rart bare at kunne hænge ud, igen, så minder det meget om mit liv derhjemme. Og så går de meget op i sundmad herhjemme - selvfølgelig efter den amerikanske standard, så det er ikke så healt freak agtigt som min mor (det er dog en god til mor - elsker din mad), men det er bedre og mere nutrition-isk (haha, det er ikke engang et ord) end i det gamle hus.

Idag satte Jeremy, Rachel og jeg os ned og satte ned også en film sammen, lavede noget varm kakao og the (JEG DRAK THEEN, dog var det chai-the, så er ikke sikker på at det var så meget sundere end varm kakao) efter en meget lang første skoledag. Det var begyndselsen på et nyt semester, og jeg var spændt. Indtil første block startede. Min første block er U.S. History med Mrs. Hahn i B205 (hvilket vil sige på 2. sal). Det er noter, journals hver morgen, essays og popquiz hele tiden. Lyder helt forfærdeligt, men glæder mig faktisk til at lære noget intenst amerikansk historie, så forhåbentligt kan det løsne lidt på det hele. Næste klasse er Spanish 1 med Ms. Priest i C003, hvilket vil sige at det er i kæleren. Den klasse har jeg sammen med Rachel, og det viser sig at min buddy Robby fra Geometri i sidste semester også er i den klasse, så det skal nok blive sjovt. Desværre sidder jeg omringet af Freshman, og en fyr som har været i den her klasse mere end to gange med den samme lærer, (han kendte alt materialet), snakker overhovedet ikke med dem, men drengen som har failet klassen et par gange minder mig faktisk om P fra min gamle klasse, og så RIGTIG meget om min kusiners yngste fætter! Så sjovt! Selvfølgelig sidder Rachel og Robby ved siden af hinanden og griner, så jeg det bliver nok lidt øv, men klasse lyder meget sjov. Det lyder dog også svært, og vores lærer virker lidt skør.

Bagefter har jeg A-lunch med Alexis og Joanna (som jeg spiste med sidste semester) så det er rigtigt hyggelitg. De to er faktisk mine venner, ikke bare nogen af fnidder tøsserne, (haha, selvom Alexis pretty much er en 100% fnidder pige). Bagefter har jeg English 10 med Mr. M (det kalder vi ham, fordi hans efternavn er totalt latterligt langt og indviklet) i B105, så det er meget let, da det er i den første pod og på ground level. Men klassen skal nok blive svær. Jeg mener, bare idag skulle vi skrive 10 ord ned for ordråd, og mange af de ord som vi bruger til at beskrive de nye ord vi lærer, ved jeg ikke engang hvad betyder. Tror jeg bliver nødt til at fortælle ham at jeg er en udvekslingsstudent, så han kan bære lidt over med mig (har kun fortalt min sidste block at jeg er en udvekslingsstudent idag). I English var der dog en fyr, som havde en koreansk student hængende efter sig. Han var lige kommet lørdag, og så meget træt ud, og han var bare lige med på tur, og så starter han vist rigtig på torsdag eller noget, så det er meget spændende med en ny udvekslingsstudent på skolen. Snakkede dog ikke med ham.

Til sidst har jeg Biology i C008, så det er igen i kæleren, med mrs. McKinley, Ms. Spaans, and Ms. et-eller-andet... Mrs McK er vores "rigtige" lærer, men Ms. Spaans er vores "student teacher" (lidt ligesom når vi får praktikanter i skolen), og det lyder til at hun er den det kommer til at undervise mest, eller måske var det bare idag...Den klasse har jeg også sammen med Robby, og så faktisk ham drengen med den koreanske udvekslingsstudent -'s tvillinge søster (altså den amerikanske drengs søster) er også i den klasse, så da hun hørte at jeg var fra Danmark, så fortalte hun jo om sin koreanske student, så det var meget sjovt. Gider bare ikke rigtig biologi, vil hellere anatomy, hvor du skal skære i frøer osv. Haha, det lyder så spændende!

Idag var en god dag, og jeg er så glad for at være hos the Lecurus!
Ved godt at det er et langt indlæg, men jeg syntes lige at i fortjente at høre det :)

Knus og kram Pauline :)

PS. Amerikaner spiser IKKE ketchup på spaghetti! Jeg fik spaghetti idag, og da det var lidt tørt gik jeg op for at hente noget ketchup. Og så flippede Alexis og Joanna totalt ud! "AD DET ER UNDERLIGT!! DET ER ULÆKKERT!!" Så sjovt, haha, så nu tror de alle at jeg er total freaks...

3 kommentarer:

  1. Probs til dig.. du virker utroligt stærk og som anonym vil jeg bare lige fortælle dig hvor sejt du lige er! utrolig!

    SvarSlet
  2. Mega fedt, og havde totalt den samme oplevelse med spaghettien/pastaen.. Dét havde de aldrig nogensinde set :D

    SvarSlet
  3. Tusind tak Anonym!! (Hehe)

    Haha, det er så underligt! Jeg prøver at fortælle det at det naturligt går together, men åbenbart ikke.. Haha :D

    SvarSlet