tirsdag den 22. januar 2013

En eksamen klaret - tre to go!

Haha, taenk lige paa da jeg skrev det sidst (skrev noget lignene i hvert fald).. Jeg gik i 9.C paa Engholmskolen i DANMARK og stressede over eksamerne med mine klassekammerater, og studerede paa dansk vis og paa selve sproget dansk. Kan slet ikke finde ud af at studere herovre. Det amerikanerne goer er at de gaar igennem ALLE deres papirer og noter, og skriver det hele ned, saa alt er samlet paa et sted. Derefter laver de flashcards - spoergsmaalet paa den ene side, svaret paa den anden. Og, undskyld mig, men det er jeg altsaa for doven til, saa jeg tror bare jeg vil gaa igennem noget af det jeg har svaert ved, og saa bare krydse fingre.

Havde Art eksamen idag, skulle fremlaegge og tale om fem projekter som vi har her i klassen over de sidste to uger. Ret nemt. Jeg gjorde det bare aabenbart ikke godt nok, for fik et B. Hvilket er fint, og mit gennemsnit er paa et A stadigvaek. Det gjorde mig ret glad, for det betyder at hvis jeg faar et B eksamnerne i de andre fag, kan jeg hoejstsandsynligt stadig blive paa et A. Yay!

Udover det har vi de her smaa laese test i Nutri and food and Art, har haft to i hvert fag i den sidste uge, og mangler stadig 2 i hvert fag. Saa dumt. Det er forberedelse til SAT, som jeg jo slet ikke skal tage, saa for mig kan det vaere lige meget. Har dog faaet et A i det fleste, men alligevel.
Vi laver ogsaa de her teachers-evalueringer, hvilket ogsaa er ret underligt for mig. At skulle evaluere sine laerere. Det er lidt underligt. Haha, men man maa jo vaere aerlig. Noget andet, som jeg ogsaa finder meget anderledens, er at naar vi har lavet et stort projekt, saa skal vi evaluere os selv. Bagefter bliver den score vi har givet os selv langt sammen med scoren hun gav os. Fedt. Saa jeg gav mig selv en rimelig lav score, for jeg ville jo ikke vaere kaephoej, og saa gav hun mig nogenlunde den samme score, og det betoed at jeg i alt fik en middel score. B eller C til mig. Fedt. Det skal jeg nok huske til naeste gang - toppoints for mig naeste gang! Ej driller bare, men hvordan kan man regne med at alle elever er saa "aerlige" som mig. Ved ikke hvorfor jeg skrev "aerlige"...

Anyway, skal hjem til Rachel idag, og vi tager hoejstsandsynligt op og traener, hvis ellers hendes bror har tid til at koere os, ellers goer vi det bare senere. Onsdag har vi Celebrate Life practice. Ved ikke om jeg nogensinde har fortalt jer om Celebrate Life. Det er noget vi goer med den gamle youth group og vi er alle med i et kor, og jeg har lovet et tage et billede ogsaa og tegne en tegning. Goer det kun for at se ungerne fra den gamle kirke. Savner dem saa meget. Paa fredag er saa selve konkurrencen, og den fortsaetter til loerdag. Det skal nok blive hyggeligt, orker det bare ikke. \
Torsdag skal jeg ud og spise med Sofia, hvis vi ellers kan faa vores vaertsforaeldre til at koere os, gud hvor jeg savner toge og busser! Og at have fem minutter paa cykel til skole. Hvor er det irriterende hele tiden at vaere afhaengig nogen. Hvis en er forsent kommer alle forsent. Derhjemme kunne jeg bare koere naar det passede mig. Soendag er det jo selvfoelgelig kirke, men haaber lidt - hvis vi ikke laver andet - at jeg kan se Dot, da det snart har vaeret et stykke tid!

Imorgen har jeg eksamen i geometri og Yearbook, og tror nok det skal gaa. Aner ikke noget om tingene i yearbook, men jeg er ret god til geometri. Skal bare lige have laest op paa nogle regler.
Torsdag har jeg Nutri and Food eksamen, og den skal nok blive svaer. Der er massere (ligegyldige) ting at huske paa. Den dag har vi kun en halv dag, saa efter Nutri and Food har vi fri, og vi har ogsaa fri fredag. \

Paa mandag (tror jeg) starter det nye semester saa.
1 st block: US History
2nd block: Spanish 1
3rd block: English 10
4th block: Biology 1

Tror dog jeg aendre Biology til fysik.... Tror ogsaa at jeg har fortalt jer mit skema en gang foer.. Haha, ups!

Jeg gaar hjem til Rachel idag og studere lidt, selvom jeg tror vi bare skal haenge ud - og saa selvfoelgelig op og traene. YES!

Skriver fra yearbook igen - sorry!

Knus og kram Pauline :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar