onsdag den 17. juli 2013

NYC og HJEMME!!

De sidste par dage her i USA, er blevet brugt på at besøge steder som the outlet-mall "Jersey-Garden" og Carlo's Bakery, i New Jersery, og besøge Empire State Building, Central Park og Central Park Zoo, i NYC.

Det har været super hårdt og super varmt, og vi har fået gået en masse, men udover varmen og de mange mil, så har tanken om Allerød også hængt over vores hoveder, hvilket har gjort det endnu sværere at nyde dagene i NYC. 
Tine og Viktor glæder sig ubeskrivelig meget til at komme hjem til DK og deres venner, og selvom jeg har prøvet ikke at tænke på det, så kilder det nu altså ret meget i maven, når jeg tænker på at imorgen (torsdag d. 18 juli klokken 14:05) rejser jeg hjem mod Danmark. Jeg kan slet ikke vente til at se mine Bedsteforældre, min hund og mine venner igen! Det bliver så hyggeligt!

Når det er sagt, så har vi da nydt NYC lidt. Noget af min ynglings ved NYC er hjørnet af 5th Av og 60th E street. Her mødes den berømte shoppegade 5th Avenue og Central Park, og det er her du har muligheden for at nyde det bedste af to verdener. Den travle New York-gade, hvor det strømmer med mennesker og højlydte taxaer, og den rolige park, hvor lyden af fugle og legene børn er det mest forstyrrende derinde. Det er så fedt og helt utroligt at opleve!

Noget andet cool er Empire State Building. Vi købte en NY skyride, hvilket var virkelig cool. Man kom ligesom ind i en helikopter simulater, mens du sad og så på NYC oppefra - på en video. Det var ret specielt. Derudover fik vi også lov til at komme op på 86. etage (selvfølgelig) og se udover hele NYC. Det var et specielt syn - et kønt et!

Idag tog vi ind i Central Park Zoo, fordi det kunne Viktor rigtig godt tænke sig. Og så gjorde vi det sørme, og det var faktisk rigtig hyggeligt. Det var ikke en stor zoo, men vi kom rigtig tæt på rigtig mange af dyrene, og jeg fik taget nogle ret gode billeder af en mini flamingo... Eller det lignede den i hvert fald :)

Efter 10 måneder i Michigan, og 1 måned med ferie i USA er jeg ved at være godt klar til at komme hjem. Jeg føler ikke at jeg har været væk så længe, men jeg glæder mig ubeskriveligt meget til at komme hjem. Fredag klokken 6 AM lander jeg i CPH lufthavn, og jeg kan ikke vente. 

Glæder mig til at se Danmark igen - og alle jer der hjemme!
Vi ses snart!

Knus og kram Pauline :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar