mandag den 31. december 2012

Nytår!

Tænkte at jeg lige blev nødt til at lave et indlæg inden vi går ind i det nye år... For at, i ved, reflektere over året der er gået og hvad der er sket!

Som jeg sagde den anden dag, den ene halvdel af året gik med at vente på at tage til USA, vente på informationer og hver de årlige begivenheder fandt sted blev der snakket om at "næste år på denne tid er du i USA." Den anden halvdel af året gik med at glæde sig over at være i USA, og sige til sig selv "bare rolig, det er kun en ud af mange, og næste år er i du igen i Danmark," hver gang de årliges begivenheder (som jul og nytår) fandt/finder sted.

Ej, det var et år med op og nedture - som alle de foregående år - og jeg lærte en masse om mig selv.
Jeg var ret stolt over mig selv, da jeg ventede på at få information om værtsfamilien, for det var - for at være ærlig - rigtig rigtig hårdt. Én gang - aftenen inden vi skulle på ambassaden - faldt det hele ned om ørerne på mig, fordi jeg simpelthen følte at det hele var håbløst. Da jeg stadig ikke havde fået en værtsfamilie, følte jeg mig rejected, som om ingen gad at have mig...
Jeg lærte så senere, at det bestemt ikke var the case. Der sad nemlig en familie i Michigan og glædede sig helt vildt til at få en udvekslingsstudent. Selvom de var sent ude, betød det ikke at de var mindre interesserede, de glædede sig næsten mere end nogen andre, og de tog alle så godt i mod mig i lufthavnen, så alt den nervøsitet jeg havde gået og gemt på var helt forgæves.

Lynhurtigt lærte jeg, at jeg ikke kunne fortsætte som jeg altid havde gjort, for de her mennesker havde ikke kendt mig siden jeg var barn, og kender ikke min snørklede fjollede personlighed. Det gjorde det nødvendigt for mig at ændre lidt på mine vaner. Jeg blev nødt til at indse at alle skulle til at lære mig at kende på ny, og jeg lærte herved mig selv at kende på ny. Jeg formede meninger til noget, som jeg aldrig havde haft brug for at snakke højt om før, og jeg lærte at sige fra, og at høflighed ikke altid er det rigtige svar - i hvert fald ikke min form for høflighed, hvor jeg bare gør alt som personen siger, for at gøre vedrørende glad, eller ikke såre dennes følelser.
På mange punkter har jeg forbedret mig, men der er stadig mange punkter som jeg stadig gerne vil forbedre - så er det godt jeg stadig har 6 måneder tilbage, før jeg igen skal "face the known".

En ting som jeg også har opdaget er at der er ret mange mennesker, som jeg holder af, som også holder rigtig meget af mig!
Jeg har altid været meget usikker på det punkt, altid følt at folk kun var sammen med mig/snakkede mig fordi de følte st de blev nødt til det. Det viser sig at det ikke er sagen, og det har givet et kæmpe selvtillids boost! Og jeg har indset hvor mange jeg egentlig holder af derhjemme!

2013 bliver året hvor jeg tager hjem til Danmark igen! Det er det jeg der frem til, og måske er det lidt sørgeligt, men det er nu sådan landet ligger lige nu.

På den anden side er det også året hvor jeg tager til Florida - Disney og Universal tror jeg, så det glæder jeg mig også til! Roadtrip!!
Nu er der præcist 11 minutter til at Danmark hopper ind i det nye år, og jeg håber det bliver det bedste "hop" nogensinde! Savner jer alle sammen så meget!
GODT NYTÅR DANMARK!!!

Vi ses næste år!;-)

Knus og kram Pauline:-))

2 kommentarer:

  1. "og jeg lærte at sige fra, og at høflighed ikke altid er det rigtige svar - i hvert fald ikke min form for høflighed, hvor jeg bare gør alt som personen siger, for at gøre vedrørende glad, eller ikke såre dennes følelser." Det er jeg enig i, selvom jeg faar det meste holder mig lidt i baggrunden her, er der ting jeg vil staa fast ved, og her i USA har jeg virkelig laert hvilke ting, det er. Du har ret i, at der er op- og nedture som udvekslingsstudent, og nogle gange synes jeg godt nok det er haardt virkelig at saette pris paa, hvor jeg er lige nu - I USA! :) Men ja, jeg er vel stort set enig i alt hvad du har skrevet, haha. Bortset fra at jeg sjaldent foelte mig usikkeri Danmark, men det er noget jeg virkelig har maatte kaempe med her... Godt nytaar!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også svært ved nogen gange at sætte pris på mine omgivelser! Nogen gange føler jeg at jeg har lært og oplevet nok, og så har jeg egentlig bare lyst til at tage hjem, men jeg har så mange ting at se frem til, så jeg kan godt vente lidt endnu!

      Lyder godt! Glad for at nogen har det på samme måde som mig! Håber du lærer alt det du ikke har lært endnu, og at du udvikler dig endnu mere som person - det håber jeg nemlig stadig lidt på!

      Godt nytår!

      Slet