fredag den 22. februar 2013

Billeder og KCTC

Hej alle sammen!
Jeg kom lige i tanke om at jeg glemte helt at vise jer nogle billeder fra the Hockey Game, for et par uger siden... Så her kommer de altså... Men først til sidst i indlægget :-)

Torsdag havde jeg kun en halv dag i skolen, fordi alle sophomores skulle på fieldtrip til KCTC, som er en Amerikansk form for erhvervsskole. Det er bare helt gratis (i forhold til college osv herover), og så kan du få collegecredits - stadig helt gratis, så det er meget cool, HVIS man altså kunne bruge det til noget som helst. Dette besøg var meget pointless for mig, da jeg hverken skal gå på college, eller er her næste år, hvor at vi endelig for mulighed for at gå der. Det er nemlig kun Juniors og Seniors, der får lov til at gå der. Men det lød nu meget cool. De havde en mekanisk afdeling, med tolv biler eller noget, som eleverne så går og roder med. De har en bager afdeling - som duftede himmelsk, og en construction-afdeling, hvor de var i gang med at bygge et hus. Jep, der stod faktisk et rigtig hus inde i den store hal, så det var ret cool. Der var også et grønhus (er det det de hedder, de hedder greenhouse, på engelsk i hvert fald), hvor elever går og dyrker planter, og lærer om hvordan man identificere planter osv. Så var der også en grafisk afdeling, hvor du lærer alt om design osv (på computeren, DE HAVDE iMACS TIL ET HELT KLASSE VÆRELSE), og så har de også deres eget trykkeri, i ved til t-shirts og sådan. Der var også en accounting-afdeling, hvor det alt sammen handler om matematik, de havde endda de der "gamle" store regne maskiner, som accountens altid bruger i film. Og så var der en healt science section, som handlede om alt fra diagnose, pharmacy (apotek), sygeplejerske, og alt muligt andet. Vi kom ind i et rum, hvor der var en masse hospitals senge, og for enden af hver seng var der et glas eller en skål med nogle flydende nutrients, og en kop med tis. Eleverne lærte så hvordan man målte hvor meget en patient indtog, og hvor meget der.. i ved... Kom ud af dem igen. Det var dog ikke rigtig tis, og der lå bare to dukker - som så meget skræmmende ud, men det var meget cool. Det andet rum vi kom ind i, lå der 4 arme som var afskåret ved skulderen, og så hang der ellers en pose blod ved hver arm, og de var ligesom sat sammen med armen. Det første jeg tænkte var: "COOL", fordi det var tydeligt at det var her du fik lov til at lære hvordan man trækker blod fra hinanden. Her over skal man vist kun være 16 eller noget for at få trukket blod, så i slutningen af hver klasse, ville hver elev være så gode til det, at de ville gøre det ved hinanden. Og så havde de maskiner så de kunne analysere blodet. Så det var meget cool. Vi sad også og så en præsentation og the healt section, fordi jeg havde skrevet mig op til den, og der snakkede de også om kirurgi, og så gippede det helt i mig. Jeg var jo i erhvervspraktik på Hillerød hospital - dog som sygeplejerske, men jeg fik lov til at overvære 3 operationer, og det var noget af det fedeste nogensinde. Så måske er det vejen jeg skal gå... Men så skal jeg tænke hurtigt, for jeg skal have skiftet mine studieretnings fag på AG så... Nå, det er en helt anden historie.

Jeg var i gruppe med min ven fra sidste semester, Shaquira, og hun var meget sød, men det var tydeligt at hun ikke helt viste hvad man skulle snakke med en foreign om, så jeg snakkede bare, og det fik ligesom samtalen igang. Så vi havde en meget sjov dag, og da vi så kom tilbage satte jeg operation-snak-med-flere-nye-mennesker igang, og det virkede. Jeg har gået i langtid og tænkt, at folk ville komme til mig og snakke, hvis de ville være mine venner, for det gjorde de i starten, så jeg glemte helt at række ud til folk. Men det gjorde jeg så igår, og jeg havde det så sjovt. I biologi snakkede jeg generelt bare mere og højere, så andre end min buddy Robby kunne høre mig, og pludselig snakkede jeg med alle de mennesker der sad omkring mig, så det var ret underholdende. Jeg er fast besluttet på at finde flere venner - selvom det er møg svært i Sparta. Og alle jeg snakker med det om er enige. Alle har deres små kliker, og der skal meget til før man sådan rigtig bliver accepteret i en. Men jeg vil nu prøve alligevel. Haha :-)

Idag har vi "winterbreak" (jeg siger "winterbreak", fordi det er kun er én dag... Hvordan kan det så være en break??) Og jeg har det faktisk ikke særlig godt. Har bare lyst til at gå ind og se tv, og så ikke mere end det. Men der var snakken om noget ski og adventure idag, men har altså bare ikke lige energien til det....

Her kommer nogle billeder fra the Hockey Game :)
Mig foran the arena!

Mig og mit bobblehoved :)

Mobiltelefoner før the hockey game!

Griffins game - deres maskot!

Isen!

Spillere på isen!

Rachel og jeg foran isen!
Det var det for denne gang! Håber i alle har det godt i DK! 

Knus og kram!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar