fredag den 1. marts 2013

Stress!

Lige nu sidder jeg med en dejlig varm kop chai-the fra World Market, mens jeg stirrer ind på min computer, som har fået fast plads for enden af min seng (den ryger under min seng når jeg skal sove selvfølgelig), for det er næsten det eneste sted den kan oplade stabilt. Hvis jeg sidder med den i skødet går den død efter to minuter. Rachels står og laver ansigter af mig, fordi hun vil lave noget sjovt! Det er fredag aften og det eneste jeg lægger op til er en aften i sofaen med pizza roals og sjove film. Det kommer nok bare ikke til at ske, fordi vi har virkelig brug for at komme ud af huset. Lave noget sjovt. Jeg har i et par dage nu gerne vil tage ud til Frederik Mejiers Gardens, som er sådan et stort grønthus blev blomster osv, for at se på nogle blomster, for jeg har brug for forår! Er så træt af sneen og at sidde inde hele tiden. Om søndagen gik Jeremy og jeg dog ud og byggede et snefort, så det var meget sjovt, men stadig væk. Har brug for blomster og græs, og sol og jeg ved ikke hvad! Bare giv mig forår!

Haha, ville lige prøve at skrive lidt anderledens.
Når nu tilbage til overskriften. Denne uge har faktisk været en RET god uge. Vi havde en sne-dag onsdag, hvilket efter min mening er den bedste dag at have en fridag på, fordi så er der allerede gået to dage af ugen, og så har du kun to tilbage. Anyway, denne uge havde jeg en test onsdag, torsdag og idag (fredag). Men da vi havde fri onsdag onsdag, blev alt rykket en dag, undtagen den om fredagen i engelsk, og da jeg ikke gad at studere på min sne dag, havde jeg så mange lektier for til idag, at jeg brugte bogstavelig talt hele eftermiddagen og lektier i går, og jeg blev ikke engang færdig. Når, men var vildt stresset over det, og så har jeg officielt meldt mig til turen til Washington DC med min område repræsentant, så jeg skulle betale en masse penge til det, så det kørte bare alt sammen rundt i hovedet på mig. "Heldigvis" var jeg ikke den eneste der var stresset torsdag. Jeremy havde noget financielt halløj for College, som var due idag, så de fik travlt med at fylde ud igår, og det tog mig tilbage til aftenen før jeg skulle ind på den amerikanske ambassade. Pyha, det var en hård omgang, men vi klarede det. Desværre tror jeg ikke the Lecurus nåede det, men de besluttede sig vist også for at det ikke var nødvendigt.

Udover det så har jeg officielt valgt min nye studieretning på Allerød Gymnasium, hvilket jeg syntes er meget drastisk. Jeg har totalt skiftet gear (som alle min lærere siger hver gang vi begynder på noget nyt i klassen), og er gået i den stik modsatte retning end den sproglige linje jeg oprindelig valgte. Det er ikke engang samfundsfaglig linje, næh nej, jeg er gået over i det naturvidenskabelige! Havde altid troet at sprog var lige mig, og jeg kan da stadig godt lide det en lille smule, men det er nu bare - i hvert fald herover - fag som matematik og biologi som fanger mig mere! Så det skal nok blive spændende! Det tror jeg i hvert fald på at det bliver.

Okay, tilbage til DC-turen. Turen er i april fra den 20-24., og jeg glæder mig faktisk rigtig meget. Jeg fik overtalt den anden danske pige i mit område til at tage med mig, så det tror jeg på nok skal blive rigtig hyggeligt :-) Deruover skal Rachel og jeg til Cedar Point (som er en stor forlystelses park, men verdens største rutchebaner), og så skal jeg til Chicago, men alle seniorne, og Jeremy har lovet mig at han nok skal følges med mig, så jeg ikke går helt alene rundt. Når det bliver lidt varmere skal vi ud på nogen af deres venner store sejlbåd, vi snakker 3 soveværelse og 2 badeværelse, mega stort og langt og dyrt, osv, og der sejler vi måske også lige forbi Cedar Point, så det bliver måske to ture derhen (det er i Ohio), og igen når det bliver lidt varmere skal vi ind og se noget Baseball, og vi skal på museum, hvor de har en Titanic-udstilling, så det glæder jeg mig RIGTIG MEGET til! Som i nok kan se kommer der til at ske en MASSE meget snart, og jeg kan slet ikke vente. Desværre betyder det også at jeg højstsandsynligt ender op med ingen penge, når min familie når Amerika, hvilket stinker lidt da vi jo skal køre rundt herover en hel måned!

Der er forresten kun 112 (eller 13) dage til at min familie kommer, og der er kun 5 dage (!!!) til jeg fylder 17 år! Glæder mig utroligt meget! Vi skal ud og spise og de har lovet mig en flot farverig kage fra Meijers, så det tror jeg på bliver rigtig godt. Jeg modtog en pakke fra mine bedsteforældre igår, hvilket stinker (selvfølgelig ikke at jeg fik den, men at jeg fik den 6 dage før min fødselsdag), fordi bag på står der at den ikke må åbnes før min fødselsdag! Jeg kan da slet ikke vente. Derudover sagde min dejlige veninde Lea at hun også har sendt en pakke min vej, så det glæder jeg også rigtig meget til! Elsker pakker hjemmefra!


Ville bare lige opdatere jer en smule.
Ov, ja, skolen er faktisk okay interessant. U.S. History er dog noget af det kedeligste nogen sinde, og jeg er bestemt ikke den eneste udvekslingsstudent som ikke klare det helt så godt i den klasse. Ikke at jeg dumper, men en masse andre udvekslings studenter dumper den klasse. Det er virkelig tørt. I anden blok har jeg spansk, med den mest forvirrede lærer nogen sinde. Hun er faktisk lidt som den amerikanske udgave af min gamle geografi/biologi-lærer, og til jer der ved hvad jeg snakker om, så er det ikke en god ting. Føler lidt hun bare står i sin egen verden og snakker, og er slet ikke opmærksom på hvor langt vi er i opgaverne, og hvor meget vi kan og har lært. Hun er lidt skør. Men jeg har en stor fordel, fordi jeg ved hvordan man læser de tabeller man laver, når man skal bøjer verber, fordi det har jeg jo gjort i både engelsk og tysk før, så jeg ved ligepræcis hvordan det fungere, og jeg på den sidste test fik jeg faktisk 41/40, hvilket betyder at jeg fik mere en 100%! Yay!
Engelsk er svært men sjovt. Jeg har den fedeste lærer nogen sinde! Han er så sjov, men vi læser den her dumme bog, som jeg bare slet ikke er med på. Den er så kedelig og svær.
Biologi er så cool! Det er lidt ligesom en blanding af biologi, kemi og fysik. Det er så spændende, og det er nemt og overskueligt. Glæder mig super meget til at lære meget mere i det fag!

Nu vil jeg smutte. Rachel og jeg skal spille kort. Vi har brug for noget nye underholdning (i stedet for tv og computere).

Knus og kram Pauline!

(5 dage!!!!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar