torsdag den 8. november 2012

High School unger.

Jeg er en sophomore. I starten var jeg ligeglad, da jeg ikke troede at det betød noget, men nu viser det sig at jeg næsten kun har klasser med Freshmen eller Sophomores -.- Mange af dem er meget barnlige og overfladiske. Og jeg spiser frokost med to sophomores og resten er freshman, og det er som om at jeg så bare er blevet puttet i en boks, og der skal jeg blive, i det mindste resten af semesteret. Har rigtig svært ved at finde nye venner, for det er virkelig som om at man er blevet stemplet, bare fordi jeg sidder ved det samme bord til frokost hver dag. De to sophomores jeg spiser frokost med, snakker jeg okay meget med, men de er virkelig bare ikke mine typer, og føler ikke rigtig at jeg kan slappe af. De er ikke lige frem venne potentiale.
Ville virkelig gerne have lidt flere klasser med nogle ældre unger, så der i mindste var nogen på min egen alder. De eneste to af mine klassekammerater, som jeg snakker med, som er tæt på min alder, er en pige - som er virkelig sød, men har ikke lunch med hende længere, så ser hende kun i Nutri and foods - og en dreng, som lugter, er høj rystet, og som vidst kommer fra et rigtigt dårlig miljø...
Der er to piger i nutri and foods, blandt andet hende pigen jeg snakkede om lige før, og de er rigtig søde, men jeg ser dem desværre kun i den time, så det er lidt svært at blive rigtig venner med dem. Glæder mig til at Track starter til foråret, for det siges, at det er der at man virkelig får nogle gode venner. Skulle have været med i en sport fra starten. Jeg kan se næste semester har jeg to fag, som er level 2, så der er højst sandsynligt flest sophomores, men i de to andre, som er level 1 fag, er der nok flest freshmen. Håbede ellers lige at det hele ville ændre sig.

Pointen er at det er altså sværere end jeg havde regnet med, at finde venner. Heldigvis har jeg pigerne fra kirken, men dem ser jeg kun i ... kirken... og engang imellem på gangene, men det varer sådan cirka to sekunder-.-
Tror måske det havde jeg hjulpet lidt, hvis jeg havde været junior eller senior, men man ved jo aldrig...

Men på anden anden side, så tror jeg generelt bare at High School er meget overfladisk. Folk spreder (ONDE) rygter om hinanden, og alle elsker alle, og alle er bedstevenner, hvor efter de går bag hinandens ryg og snakker om hvor kikset den person er, og bla. bla. bla. Folk tuder fordi de finder ud af at der går rygter om dem. Og det er nogle virkelig modbydelige rygter engang imellem. Så tarveligt. Og de laver sørme også rygter om lærerne, og nogle af dem er ret lede. Lidt ligesom i Mean Girls, hvis nogen af jer har set den. Nogen af de ting de siger om hinanden, skulle man ikke tro at nogen ville sige om andre i virkeligheden - eller sprede et rygte som dem i filmen, men sådan er det altså på skolen. High School kids er virkelig onde ved hinanden.
To rygter ved jeg dog er sande - eller det regner jeg med - og det er, at der er to piger på skolen lige nu, som er gravide. Jep. Go teen moms. Or not.
Derudover er der altså også noget helt vildt forskruet ved amerikaneres måde, at holde deres børn fra gøre forskellige ting. Med hensyn til alkohol, stoffer og sex. Det er som om at de unge herover bliver fortalt at det må de ALDRIG gøre, og så bliver de holdt tilbage så længe, og når de så endelig for mulighed for at prøve de forskellige ting, som stoffer og alkohol, så går de amok!! Har nu hørt fra både Kristen, og fra nogle unger i skolen, at halvdelen af ungerne tager stoffer, og drikker alkohol. Det med alkoholen er jeg jo vant til, men danskerne ved så også hvordan man håndtere det. Det har de unge i amerika ingen idé om, så det går vildt for sig. Der er så meget politi hele tiden, som kontrollere deres private fester. For det må de godt, hvis mindreårrige drikker alkohol, og det resulterer i at de unge flygter i deres biler, med alt for meget alkohol i blodet, hvilket resultere i store bøder og fængselstraf. Jep, hørte om en pige som tog afsted fra en fest i sin bil. Politiet fulgte efter hende, hun gik ud af sin bil, og begyndte at løbe fra dem. Det var en bøde for at for det første at have drukket som mindreårrig, derefter for at flygte fra politiet, og kører når hun var fuld, og derefter også for at hun står ud af bilen og løber, hvilket betyder flygter fra politiet igen. Det var tredje gang hun fik bøder for sådanne ting, og hun har været i fængsel 3 gange. Og hun var stadig i High School! Det er skørt. Måske hvis man fortalte de unge om alle de her ting, hvordan man håndtere det hele, så ville det ikke gå så galt!

Nå, men det skal så lige siges, at jeg er blevet rigtig gode venner med en pige, som er fresman, og hun vi har det rigtig godt sammen! Og jeg kan godt få det til at lyde lidt som om, at det hele bare er rigtig dårligt på vennesiden, og det er det så ikke! Det går okay, bare ikke så godt som jeg havde forventet! Kender efterhånden rigtig mange mennesker, som hilser på mig i gangene, og jeg bliver så glad hver gang det sker. Og folk er virkelig søde - især fordi jeg er foreign. Jeg møder hele tiden nogen, som endnu ikke har fået mulighed for at stille alle de nødvendige spørgsmål, og jeg synes det er så sjovt at svarer på dem! Det hele er ikke dårligt med hensyn til venner, nogen gange bliver jeg bare lidt frustreret. Idag og igår har dog været nogle meget bedre dage :-)
Nå, men smutter :)

Knus og kram :-)

4 kommentarer:

  1. Hey pauline!

    Respekt respekt respekt. det er virkelig sejt af dig at lave et indlæg om det her med vennerne for det er ikke lige altid nemt. Jeg er selv en udvekslingsstudent i Arkansas, USA og selvom jeg ikke har haft det svært med vennerne har jeg haft det svært med andre ting. Du skal vide jeg er super fast læser af din blog og synes du skriver rigtig godt! :-)
    Har også selv en udvekslingsblog, hvis du lyster :-)

    http://katrinegildberg.blogspot.com

    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katrine!
      Taaaaak! Havde lige brug for at komme ud med det ;)

      Og tusind tak! Elsker at høre fra folk der læser med! Jeg er allerede fast læser på din blog, selvom jeg dog blankt på indrømme at jeg ikke rigtig har haft tid til at læse så mange blogge :-P Der sker noget hele tiden, men det ved du sikkert også en del om ;-)

      Jeg kigger da helt klart lige forbi din blog - den ser spændende ud, og har lige læst lidt af dit seneste indlæg - lyder godt! Kan ikke vente med at læse mere :-))

      Igen hyggeligt at høre fra dig!

      -Pauline :)

      Slet
  2. Yes, også meget respekt herfra! Jeg følger med i din blog, og synes det er godt at du også skriver om de sværere ting mht at være udvekslingsstudent.. Keep up the good work! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Sofie! Bliver så glad når folk kommentere på mine indlæg!

      Btw, elsker dit navn på din blog! Så fedt altså!:-)))

      Slet