mandag den 26. november 2012

Thanksgiving-break!

Årh manner, you guys, jeg har så meget at fortælle! Håber jeg kan gøre det hele i et indlæg, for jeg vil ikke prøve at gøre det kort for så kommer det til at lyde sådan her: "onsdag hang vi ud og det var hyggeligt, torsdag hang vi også bare ud, og det var også meget hyggeligt" osv. Så i får altså den lange version med tusind vis af billeder... Er i klar? Okay, here we go!

Vi forlod Michigan omkring klokken 6:30 mandag aften, selvom der egentlig var skole om tirsdagen. Men Mom skulle arbejde - hvilket hun kan gøre alle steder hvor der er wi-fi alstå, så vi skulle gerne nå frem inden klokken 9 tirsdag morgen. Vi skulle nemlig til Missouri til jer der ikke vidste det, og fejre thanksgiving med Dads bror Mark og hans kone Jana og deres 4 børn. Grandma and grandpa kom også derned, men de kom først tirsdag eftermiddag.
Lige inden fik vi - alle sammen - dog vores første julegave af Harmony, Chris, Amanda and Scott. Billetter til en koncert med orkester, tror jeg. Alle blev HELT VILDT glade, så stoler på at det nok skal blive godt! Vi skal ind og se det nu her på fredag.
Vi kørte hele natten, og jeg sov det meste af vejen. Da vi ankom til familien Burleys hus i Missouri var hele familien hjemme, men ungerne var på vej i skole og Mark var på vej til arbejde, og da de var ude af døren gik jeg ind og lagde mig til at sove, og Kristen fulgte lige efter mig. Vi sov til klokken 13 eller 14 om eftermiddagen. Jeg stod op og tog et bad og så klokken 15 kom næsten alle ungerne hjem. Khara er den ældste på 12, Kelsey er 10, Kaiden er 7 og Karson 4 så der var godt gang i den. Jeg kan ikke huske om det var den dag, eller om det først var dagen efter, men Kristen, Khara, Kelsey og jeg begyndte at spille et spil der hedder Dutch Blitz, og det er det sjoveste spil jeg længe har prøvet. Det er et kortspil, og vi snakkede om det.. Vi tror vi spillede i alt 24 timer over denne ferie, vi havde det så sjovt!
Hele onsdagen hang vi bare ud derhjemme og spillede endnu mere spil, og så lavede vi nogle kager, som vi frostede om torsdagen. Onsdag aften så alle vi børn The Santa Claus 2 (Tror du stadig på julemanden?) og det var så hyggeligt.
Torsdag var det thanksgiving og vi spiste en masse mad. Jeg tog en lille skefuld af alle de forskellige retter, og alligevel var jeg så mæt! Åd så meget slik også den dag. Det var helt forfærdeligt! Men det var så god mad! Det var ikke helt så specielt og hyggeligt som jeg havde regnet med, mere som bare et måltid og så noget pie bagefter. Jeg er ikke den største fan af den berømte pumpkin pie kan jeg så sige, men ellers var alt altså så hyggeligt.
Jeg prøvede dog noget meget specielt for første gang. Vi tog nemlig alle ud og skød guns, og jeg fik lov til at prøve tre forskellige guns. En shot gun (sådan en lang en) og så en pistol (følte mig helt som Booth eller Bones fra Bones når jeg skød med den) og så sådan et andet langt gevær hvor du bare kunne skyde mange gange i træk. Det var så cool altså!
Fredag tog hele familien til Silver Dollar City som er en stor forlystelses park. Det er lidt ligesom tivoli faktisk. Bare mere gammeldags og hyggeligt. Rundt omkring i parken er der forskellige teaterstykker hele tiden som er gratis at se. Det fede er at det er nogle ret dyre produktioner og det er proffesionelle skuespillere, og folk kommer lang vejs fra for at se det. Og vi så to stykker! Om morgenen så vi A Christmas Carol og det var noget af det mest fantastiske jeg nogensinde har set! Havde altid troet at teaterstykker/musicals var kedelige, og da jeg så Grease med mor til min fødselsdag sidste år følte jeg hele tiden at settet ville falde ned omkring dem, og selvom det var en fed oplevelse så lignede det amatør teater i forhold til det her! Det var SÅ FANTASTISK! Tog nogle få billeder men det var svært.
Der var mange mennesker i parken og vi besluttede os for at stille os i kø til en roller coaster. Da der var kun 2 rides foran os - og vi havde stået i køen i 40 minutter, lukkede det hele ned fordi det var for koldt. 40 grader Fahrenheit (det er lige mellem 4 og 5 grader). Nogle tog det lidt tungere end andre (Dad blev ret tosset :) ) mens det ikke gjorde ikke rigtig noget for mig... Jeg vidste ikke hvad jeg gik glip af. Lidt tog vi alle ind og så et show, sådan et bar show, hvor der er piger i lidt tøj som danser og synger. Det var bare ikke sådan som de rigtige, men mere familie venlig, og det var nu meget sjovt. Der var sådan en cowboy i showet som var en blond-cowboy (sammen med en af de andre bar piger), og der var på et tidspunkt hvor han lavede et eller andet, og så begyndte han at danse Gangnam style - dansen (link til jer der ikke ved hvad det er) og jeg kiggede bare over på Kristen og så flækkede vi begge to af grin. Så sjovt!
Om aftenen så vi så alle sammen ind og så A Wonderful Life - som jeg aldrig havde set før - og det var endnu større og smukkere, og hovedrollen havde bare det fedeste stemme nogen sinde. Kunne sidde og lytte til ham snakke og synge i timevis. Det var meget rørende, og det var super cool den måde de havde lavet det på. Kan ikke vente med at se filmen - som familien ser hvert år. Kristen og jeg havde rendt rundt i parken alene inden teaterstykket og prøvede en af the roller coasters en masse gange, og så klokken 8:20 (stykket startede 8:30) vadede Kristen og jeg op til teateret - folk havde stået i kø i en time eller mere) og fik pladser på 3. række! Så fedt! Vi havde købt sådan nolge passes, så det var derfor, og det var så fedt.
Bagefter stykket kørte vi rundt i byen i en time og ledte efter en restaurent - jep klokken 10 om aftenen - og til sidst fandt vi en Shake N Steak og fik nogen burgere og sådan lidt. Næste morgen tog kun os fire tilbage i parken og denne gang købte vi sådan nogle fastpasses så vi kunne springe køen over 8 gange, hver af os. Vi kom dog så tidligt at køerne ikke var særlig lange, fordi der ikke var åbent på grund af de lave temperature. Da de åbnede nåede vi dog tre forskellige forlystelser inden vi tog vores kort i brug. Havde dog lidt dårlig samvittighed, men som Mom and Dad sagde, så havde vi jo betalt for det, og alle de andre havde den samme mulighed for det som os. Da Kristen og jeg havde brugt vores kort fik vi Mom and Dads, så vi prøvede i alt 15 forlystelser hver. Så fedt! Amerikanernes roller coasteres er altså lige det federe og større end danskernes. Og de her var de små. Det var så sjovt! Lørdag aften (samme dag til dem der er helt lost på nuværende tidspunkt) mødtes vi så med resten af familien igen - undtagen Grandma and Grandpa som allerede var taget hjem mod Michigan - på en restaurent Lamberts, som er en meget berømt og cool restaurent ( er det sådan man staver til det? Nå men... Ej vent, den anden dag skulle jeg stave til køkken og jeg blev ved med at skrive kykken og jeg kunne i forstå hvorfor stavekontrollen sagde at det var forkert, så jeg måtte ind på google translate og slå kitchen op... Er bange for at jeg er ved helt at glemme det danske sprog...).
I parken mødte vi et par som kendte dem som startede caféen Lamberts. Fordi de er kendte for at smide Hot Rolls igennem restaurenten. Jep, smide maden igennem lokalet. Så cool altså! De går også rundt og deler gratis mad ud! Når, men det hele startede med at der var en football coach som havde lovet at sørge for mad til sit hold. Playerne blev så utålmodige og irriterende at the coach til sidst smed maden over til en af spillerne, og da han greb den, begyndte han at smide mad til de andre spillere, og sådan var ideen født. De startede med en lille restaurent med 12 kuverter. I lørdags ventede vi i over en time på et bord, og der er plads til omkring 160 mennesker! Det er så cool. Så smider de bare rundt med maden når du rækker hånden op. Så sjovt! Fik en salat som var giga mega giga stor, og så var der en stor brødbund under. Jeg spiste ikke engang 1/4 af den, så var jeg færdig. Har et billede af den. Derefter sagde vi farvel til familien Burley og kørte tre timer nordpå til St. Louis for at se the Arch, men vi så den desværre kun fra en afstand da det var alt for sent. Vi fandt et motel/hotel (?) uden for byen, men første efter at vi havde kørt rundt i Downtown St. Louis i en time, så fik set en masse af St. Louis. Det var meget fedt.
Og gæt hvilken vej vi kørte på på vej hjem. Jeg vidste godt at vi havde kørt på rute 65 and 67 da vi var i Branson (hvor forlystelsesparken ligger... Mark and Jana bor 2 timer væk fra parken, så vi sov i Branson og det samme gjorde de fra fredag til lørdag), men jeg tænkte da ikke lige på at det var den berømte route 66 som lå lige imellem omkring os. Så da vi stoppede for at tisse lørdag aften opdagede jeg pludselig at vi var på route 66. Yay! Så har jeg prøvet det!! Blev så glad og stolt! Søndag morgen stod vi op og kørte hjem af, og vi var så hjemme ved ...5-6 tiden om aftenen. Vi bestilte noget pizza og inviterede Harmony, Chris, Amanda, Scott and Emma over, så det var rigtig hyggeligt.
Det har været en lang og udmattende weekend, og den har været ret hård på mange måder, men hyggede mig så meget i Mark og Janas hus. De havde allerede et juletræ (plastik) oppe, så det var super hyggeligt.

Idag var jeg så udmattet og havde egentlig bare lyst til at smutte hjem til DK, og få en lille pause fra det hele. Heldigvis fik jeg nogle trøstende ord fra Julie hjemme i Danmark, og det hjalp faktisk rigtig meget. Føler lidt at det kan være svært at brokke sig til mennesker, når det hele bliver svært, for jeg har jo selv valgt alt det her, og jeg vidste hvad jeg gik indtil, men det gik op for mig at det er okay at komme ud med det en gang imellem. Tror bare at jeg var så træt, og sulten, og alt det her med højtider der kommer op, så det hele bare kollapsede.

Men nu får i en masse billeder. Hvis jeg altså kan finde de rigtige mellem de 690!!!! som jeg (og mine dejlige værtskusiner) har taget over den forlængede weekend.
Decorations

Karson som laver lidt kager

Khara ruller dej ud

Juletræet

Karson som ligger glasur på :)

Khara og hendes kagemand.

Karson som spiser glasuren...

Os der spiller Dutch Blitz!

Karson, Grandpa and Kaiden ved bålet. 

Båååål :-)


Kaiden og jeg ved the guns. 

Skyder for første gang her :-)))))

The gang! Watch out, we're coming after you! ;)


Karson og jeg. Han er så sød den lille krudtugle. 

Silver Dollar City!!

A Christmas Carol !


Det her var så cool! Da Scroodge (eller hvad han hedder) kigger ind i den snekugle,
som han fik af sin søster da han var barn,
dukkede denne op på scenen, og der var sne i og alt muligt.
Så imponerende!



Sne og the cast of a Christmas Carol. 

A Wonderful Life! 

Hele familien på Lamberts - Mom and Dad!

Årh, du ved, bare nogle regular drinks ;)

Min salaaaaaaat. Kig på de andres potioner i baggrunden! :O

Route 66 !!!!

Haha, håber ikke i dør helt! Håber der er nogen  af jer der nyder de lange indlæg. 

Nu vil jeg stoppe, for jeg bliver da også helt træt af alt det her skriverri :-P

Knus og kram Pauline :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar