lørdag den 23. marts 2013

90 dage og soccer!

Idag er det præcis 90 dage til at min familie kommer til Michigan! Det lyder så vildt og jeg har ventet på det så længe, men lige nu er jeg så forelsket i soccer at jeg slet ikke kan forestille mig at skulle stoppe og tage hjem! Skolen er sjov, MEGA mange lektier, men det kan jeg sagtens klare, og soccer er sjovt, elsker the Lecurus, så selvom jeg savner hjemme, så har jeg ikke lyst til at ændre noget lige nu.

Der er ikke sket så meget i denne uge. Jeg tog en test som varede hele dagen i tirsdag, med alle de børn på skolen som har engelsk som andet sprog. Det viser sig at det ikke længere kun er den italienske udvekslingsstudent Alex og jeg der er på skolen længere. Der er to nye udvekslingsstudenter. Den ene er Liam som jeg tror jeg har nævnt før, og den anden er en pige fra Kina som ikke kender et eneste ord af engelsk! Det må være så svært.
Liam er fra Sydkorea og kan sagtens snakke engelsk, men der er stadig nogle udtryk som han ikke rigtig kender, så det lavede mexicanerne lidt sjov med, og jeg kunne jo godt forstå hvad de mente, men jeg syntes bare det var så pinligt for Liam. Stakkels dreng. Nå, men det var meget sjovt, og havde bare en af de sjoveste dage i lang tid med alle mexicanerne og Liam (Alex var lidt tør, han sluttede testen tidligt og skred fra resten af os). Vi sluttede også den første del af testen hurtigt, men så bagefter var der snakke-parten, hvor vi blev trukket ud én efter én, og så fik vi bare lov til at sidde og se film resten af dagen. Så jeg fik snakekt lidt med nogle nye mennesker. Det er altså sjovt hvor anderledens de her mexicanere er end amerikanerne. De er så åbne og søde og sjove at det er umuligt at føle sig alene når man er sammen med dem. Følte ligesom at jeg hørte hjemme der - hvilket jeg jo også lidt gjorde, men det var bare anderledens end når jeg hænger du med mine amerikanske venner. Selvfølgelig spurgte mexicanerne også om hvordan man sagde visse ting på dansk, men det fede var at bagefter spurgte de Liam og så sagde de det selv på Spansk!! Så jeg var ikke den eneste med et andet sprog! Det var så cool!!

Nå ellers har jeg haft soccer træning hver dag i ugen, undtagen onsdag hvor Rachel og jeg blev hjemme fra skole. Har også báre lavet vildt mange lektier fordi jeg var væk både tirsdag (var jo til test hele dagen) og syg onsdag så havde 5 tests om fredagen. Fedt.

Igår aftes tog jeg hjem til Sofia for at se hende nye værelse, og så gik vi op til the gas station og købte en masse usundt slik og så overtalte jeg hende til at X-factor med mig. Så det var meget hyggeligt:-)

Nu tror jeg at jeg vil smutte :-))

ELSKER SOCCER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar