lørdag den 16. marts 2013

Fodbold på den anden side af jorden!

 Hvem skulle have troet at jeg skulle rejse om på den anden side af jorden for at finde lysten til af spille fodbold? For det først er det mest en europæsk sport, slet ikke populær i Amerika, hvor de slet ikke ved hvad det rigtige navn for det er, og for det andet har jeg været omringet af fodbold de sidste 6 år af mit liv, så at jeg skulle finde lysten til soccer i Amerika er ret vildt. Men sådan er det nu altså! Jeg er startet til fodbold (soccer) og so far, elsker jeg det!!
I fredags var der træning fra 3-5 og jeg mødte op på skolen med mit løbetøj, en fremmed piges benskinner og Jeremy's ikke-matchende-lange blå sokker. Vi startede med pacer-testen, som jeg gjorde én gang i DK, og jeg hadede det, og det gjorde jeg bestemt også her!! Vi løb frem og tilbage, man skal være på linjen på bippet i ved, og min ryg gjorde ondt og mine ben gjorde ondt, fordi du bruger så mange krafter på at starte og stoppe hele tiden, og jeg blev ved med at tænke: "De er piger er brutale konkurrence mennesker, der er ingen af dem der nænner at gå ud som den første." Så jeg "swallowed my pride" og missede bippet to gange i træk, for så røg man ud. Prøvede at gøre det med vilje hele tiden, men jeg blev ved med at nå det alligevel, så nedern, haha :-)
Nå, men turen lige efter røg tre piger ud, så jeg havde ret. De ventede bare på en der kunne være den første. Så morsomt, og jeg er jo lidt ligeglad. Jeg ved godt at jeg er ikke er den stærkeste mentalt til at presse mig selv til sådan noget, selvom jeg jo godt viste jeg kunne forsætte.
Bagefter gik vi uden for og spillede en scrimmage (tror det er sådan man staver det), som er en kamp mod hinanden. Mens sneen stadig lå på jorden, gik vi tøser ud på den mudrede og hullede bane og så gik vi ellers bare til den. Jeg havde dog min indendørs sko på, så muderet rendte lige ind til mine klamme sokker. Nå, men vi spillede, og det viser sig at jeg er ikke så blid som jeg troede jeg var. Jeg gik til den. Og det hjalp også lidt på det, at alle de her piger på nær et par stykker, ikke så så professionelle ud. Når bolden kom mod dem stoppede de ikke engang op og orienterede sig, de plykkede den bare videre, med sådan et rigtigt pige-spark. Selv de piger som havde spillet siden de var 5. På et tidspunkt fik jeg bolden. Jeg stoppede den, kiggede op og spillede den til en fri pige, og få minutter efter stoppede træneren kampen og sagde at vi skulle prøve at stoppe bolden og orientere os før vi skød den videre - ingen hentydede til mig, men jeg blev nu lidt stolt af mig selv. Jeg har lært noget fra at kigge på Messi og Hauge "Messi" Hansen ;)

Idag tog Suzanne og jeg så ud og købte Soccer-udstyr da jeg havde brug for den rigtige størrelse benskinner og nogle fodboldstrøvler osv, og så til vi i Meijers og så fik jeg en Frappe på Starbucks, så det var meget ret. Men ellers er Rachel væk og Jeremy er væk og nu er Suzanne også væk, så nu sidder jeg bare på mit værelse og skyper med min familie :-) Men det er jo også meget hyggeligt :-) Nu vil jeg smutte:)

Nye fodbold støvler og bold fra Suzanne!

Nye short, nye benskinner, nye sokker, og en lånt Sparta T-shirt!
SÅ tror jeg nok at jeg er klar til fodbold!

Vi ses, snakker med min lille søsteeer <3 br="">


Ingen kommentarer:

Send en kommentar