tirsdag den 5. marts 2013

Pre-birthday og Titanic!

Søndag besluttede vi os for at holde min fødselsdag, fordi både Suzanne og Terry skal arbejde imorgen. Jeg tog ud og shoppede hele dagen med Sofia og købte noget nyt tøj og en masse produkter fra The Body Shop fordi vi fik et specielt tilbud, fordi de havde sådan et spil.
Når men til hvert-ti-fald fik jeg snakket med min mor mens vi var i the Mall hvilket jo var lidt sjovt at prøve. Jeg fik også en varm kakao fra Starbucks og det er altså bare noget af det bedste nogensinde! Vi gik også i Apple Store omkring 3 gange, fordi Sofia skulle have repareret sin iPod, men det endte selvfølgelig med at hun fik en ny en, som selvfølgelig var mega fedt! Jeg fik også lov til at sidde og savle over alle the Macbooks! Så cool altså!

Da jeg kom hjem havde Suzanne lavet middag, og hendes veninde Becky kom over, og hun havde sin søn Zach med, eller han kom senere, som også er en Senior, og er venner med Jeremy, og så var Rachel og Terry der selvfølgelig også. Da vi havde spist havde de købt en kage til mig - som jeg selvfølgelig har billeder af - og de sang for mig, og de havde alle købt gaver til mig. Af familien Lecuru fik jeg et kort som sang "Girls just wanna have fun!" med hilsner fra alle i familien. "You are cool" - Jeremy, "You're AHmazing" - Rachel, "Glad you're here" - Suzanne & Terry, så det var super sødt. Derudover fik jeg også en højtaler til min iPhone i blå, som både Suzanne og Rachel har en af hver, så nu er jeg en rigtig del af familien, som vi jokede om. Suzanne havde også købt en "Jaws" poster til mig, så det var mega fedt! Becky og Zach havde købt en Sparta-bamse til mig, og en snickers og en Reese's Pieces bar (chokolade)! Det var super sødt af dem!

Derefter sad vi bare og så lidt Walking Dead, og så gik jeg tidligt i seng. Mandag var der selvfølgelig skole, selvom det egentlig var meningen af jeg skulle skippe med Jeremy, fordi det åbenbart var store Senior-bjække-dag, men jeg kom nu afsted alligevel. Øv.

Idag havde juniorene ACT, som er den største prøve i High School, og jo højere karakter du får, jo flere penge for du til college, så det er også en rigtig vigtig prøve, hvilket betød at alle vi andre 3 klasse trin fik dagen fri. Så Suzanne tog Rachel og jeg ind til Grand Rapids, for at se The Titanic-udstillingen, som kom til byen i starten af Februar. Først tog vi dog ud og spiste på en mega lækker restaurent, som mindede mig lidt om Joe & The Juice med dyre sandwich og lækre smoothies. Bagefter tog vi ind på the Public Museum, hvilket var så cool. Du fik sådan et kort, hvor der stod en masse information om en virkelig person som havde været ombord på the Titanic. Du var så denne person under hele udstillingen, og til sidst kunne du så se på mine tavlerne om du overlevede eller ej. Der var en masse ting som var fundet i en radius af 2 miles eller noget, som de havde samlet op fra havbunden, og så var det blevet udstillet på museet. De har ikke måtte tage noget fra selve skibet, fordi mennesker ikke må gå "ombord" på skibet længere, da de forskellige etager er begyndt at kollapse. Men tingende havde engang været på skibet, så det var en helt fantastisk oplevelse. Derudover var der en masse quotes fra folk som havde set det hele ske fra redningsbådende, hvilket også var ret intressant, fordi nogen mente at båden slet ikke var knækket i to, og andre mente at den knækkede, og så videre. Der var kun en håndfuld mennesker som blev reddet op fra vandet senere. I den første redningsbåd der blev sendt afsted var der plads til 65 mennesker, men kun 19 folk var i den første båd, hvilket gør mig så vred, når jeg tænker på det. Hvor åndssvagt er det ikke lige? Faktisk var der også forskel på hvilken side af båden du var på, fordi den øverste kommanderne over det her, stod på den ene side, og reglerne var jo at børn og kvinder gik først, men han lod også nogle mænd ned, hvis de var med deres familien. På den anden side stod den næstkommanderende, og han lod INGEN mænd ned i bådende, heller ikke de ældre mænd. Der var en om Ida Strauss. Hun var gift med en co-owner af Macy's, som er et stort shopping center herover, og da de skulle til at gå i bådende, lod en af de der mænd faktisk hendes mand gå i bådende, men hendes mand ville ikke gå ombord på redningsbådene, men der stadig var børn og kvinder på dækket, så han blev, og selvom han og en af de der mænd, prøvede at overtale hende, så kiggede hun på sin mand og sagde: "Vi har været sammen i så mange år, hvor du går, går jeg også!" Hun er faktisk også med i James Camerons film Titanic, og historien om hende og hendes mand er blevet fortalt mange gange siden. Den historie rørte mig helt vildt.
Der var også en anden historie om en mand og hans kone som havde 6 børn, og de havde købt en billet på tredje klasse, selvom de havde råd til 2. klasse, på et andet skib, men i sidste sekund blev de flyttet til the Titanic, og de døede desværre alle sammen. Jeg bliver helt ked af at tænke på det hele, men det var nu helt ekstremt cool. "De lod kvinder og børn ombord på bådene først, og jeg var dybt taknemlig for det betød at mit liv blev reddet. Men det betød også at jeg mistede det kæreste i mit liv... Min mand." ÅÅÅÅRH. Så sødt.

Jeg har nu modtaget pakker fra både farmor og bedstefar OG Lea, så nu ligger her to gaver, og jeg kan bare slet ikke vente til imorgen! Glæder mig sådan! 17 år. Lille mig fylder 17 år... I AMERIKA!
Nu vil jeg vise jer nogle billeder... YAY!

Min kage!

Med lys!

Ønsker før jeg puster lysene ud :)

Skar den selv ud og alt muligt!



JAWS plakat!

Min højtaler!


Uåbnet gave fra Lea!

Sparta bamse fra Becky og Zach

Titanic udstilling.
Rachel og jeg på Cafe før Titanic-udstillingen!
Knus og kram Pauline :-)

PS. Der var faktisk mange danskere ombord på Titanic! Er det ikke vildt eller hvad?









Ingen kommentarer:

Send en kommentar