onsdag den 26. december 2012

Jul i Amerika!

Åh, jul i Amerika! Hvor er det bare slet ikke det samme som i Danmark.
Jeg brugte den 24. december på at printe billeder ud og sætte dem i ramme, og pakke gaver ind, fordi at det var den eneste dag vi havde tid til det. Ved 3-4 tiden (PM) da jeg endelig kommer ud af mit værelse sidder hele familien og spiller X-Box, og er egentlig ved at være ret træt af at vente.

Men først, vil jeg lige fortælle jer om familien Burley's held i år:
Som jeg har fortalt før, var vi jo til julefest med Dads band. Her var der en pakke leg, hvor alle havde medbragt en gave for 5 dollars (30 kroner ca.) - undtagen ét par, som havde købt ind for 400 dollars - nemlig en iPad Mini. Den var vi så heldige at få fingerene i, fordi den eneste person som kunne have taget den fra os, troede at det var fup. Men det var det bare ikke.

I fredag var Mom så til firmafest, hvor de spillede Go Fish (altså kortspiller "Fisk") men i stedet for at bruge normale kort, brugte man gavekort. Så hvis du samlede alle gavekortene til f.eks. Subway (sandwich restaurent) så ville du gå hjem med gave kort til Subway for en værdi af 200 dollars! Eller måske fik du flere forskellige gavekort, men alt i alt fik alle hver især gavekort med hjem for en værdi af 200 dollars - UNDTAGEN Mom som vandt hovedpræmien - en X-box Kinect med TRE forskellige spil til!
Så vi har rigtigt været på iPad (nærmere Kristen hele tiden) og spillet X-box - vi fik et dansespil som mig og Kristen godt kan lide at spille! Det er så fedt, fordi du behøver ikke nogen controllere! Du bruger bare dig selv.

Når, men da jeg så kommer ud til hele familien, stod valget mellem at åbne gaver eller spise. Og familien var sulten, så vi spiste. Tacos. Det er ikke engang løgn. Bagefter satte vi os ned og skulle åbne gaver, men først læste Dad lige noget op for biblen, for at minde os om hvorfor vi egentlig gjorde det her! Derefter åbnede vi hver især en pakke af gangen. Det gjorde vi to gange, og så måtte man ellers bare åbne som man ville.
Jeg fik et halstørklæde, lakridser og Breaking Dawn Part 1 DVD, fra min søde morbror og tante. Så fik jeg to halstørklæder og 100000 øreringe og en hat fra Kristen, og så fik jeg den der TSO-billet (den koncert som vi var til i starten af December) af Harmony, og så fik jeg 50 dollars og en lille glas ting af Mom and Dad. Fra min egen mor og far fik jeg en DEJLIG stor sweater i sort strik, som min mor selv havde lavet, og Kristen fik også en, bare i hvid. Kan hilse og sige at det er idag tredje dag i træk at vi begge har den på. Okay, jeg tror ikke Kristen har den på idag, men hun havde den på igår og i foregårs. Nå, men så fik jeg også penge fra min farmor og bedstefar og min onkel Martin!
Da jeg åbnede lakridserne fra min onkel og tante fandt jeg ud af, at Chris og Scott (svigersønnerne) slet ikke havde smagt min lakrids før, så det fik de da lige lov til! Haha, de kunne SLET IKKE lide det! De spyttede det ud næsten med det samme - de skulle jo lige spille smarte, eller det skulle Chris lige. Scott spyttede den ud med det samme ;)

Derefter spillede vi Monopoly, som er sådan en familie tradition, og den som vinder, får deres navn på pokalen. Jeg gav dog hurtigt op, da jeg bare slet ikke var inde i spillet, og solgte alle mine ejendomme, og gav mine penge til banken. Men så hyggede mig og Emma lidt, indtil hun faldt i søvn i mine arme, og jeg også faldt i søvn. Derefter spillede de voksne et andet spil, mens vi andre... Ej kan ikke huske hvad vi lavede. Senere på aftenen tog familien så hjem, og vi gik i seng.

Næste morgen vågnede jeg og så lå jeg og kiggede på min telefon i en time, inden jeg fik en sms fra min Host Dad. Han spurgte om jeg var vågen, og sagde at hvis jeg var, bedte Mom mig om at komme ind til dem. De lå så og så Mickey's Twice Upon A Christmas, så jeg hoppede op i sengen til dem, og lidt efter kom Kristen, og så lå vi alle og så Disneys juleshow. Da det var ovre havde de så to gaver mere til os. Den ene var en parfume - min dufter så godt! - og den anden var en Kindle!! Det er sådan en eReader. Det er en lille tablet som du kan læse bøger på - ikke andet, men det er virkelig som at sidde med en rigtig bog, bortset fra at den vejer MEGET mindre og du skal ikke bladre hele tiden. Så smart! Så nu har jeg siddet og læst hele dagen i dag næsten. Nå, men den morgen føltes mest som jul af alt, så det er jeg glad for at jeg oplevede. Efter vi havde åbnet gaver lavede Dad varm kakao med skumfiduser til os, og vi så "Tror du stadig på julemanden" og "Alene Hjemme" - ikke det hele af dem begge, men slutningen af den ene, og starten af den anden. Derefter besluttede vi os for at tage i biografen og se Les Miserable. The Mall (hvor biografen ligger i på 2. sal) var helt tomt, og kun biografen var åben, så det var helt sjovt at opleve. I sidste øjeblik besluttede vi os så får at se Hobbiten i 3D, selvom familien slet ikke kan lide det med troldmænd og orkere, så det var jeg lidt overrasket over. Og jeg var egentlig ligeglad. Jeg har set alle Lord of the Rings, men det sagde mig ikke rigtig noget, men jeg må indrømme at Hobbiten var SÅ smuk! En lille ting - som altid irritere mig ved andre film - var at i the "battle-scenes" var himlen helt blå, istedet for grå eller sort, som den næsten altid er i de krigsfilm, så det var ligesom lettere at følge med i hvad der skete - ikke at det ikke altid var en god ting! Nogle gange kom jeg til at pive lidt, de monstre ser altså ikke for godt ud, og så skar de lige den halve arm af en af dem. Det var lidt klamt. Dad grinte af mig, når jeg engang imellem pev en smule. Det var jo også i 3D hvilket gør det hele meget værre. Fik lidt kvalme på et tidspunkt - tror simpelthen der skete for meget på én gang.

Derefter kørte vi ned af 28th street, som går hele vejen igennem Grand Rapids - tror jeg, hvis jeg har forstået det ret, og det ville cirka tage 30 minutter kan køre hele den vej, fra ene til ende af byen. Og det er bare en stor masiv lige vej, men to-tre baner i hver retning. Jeg lænede mig også frem, og fortalte Mom and Dad at de simpelthen blev nødt til at komme til DK og se København, og se hvor anderledens det var, med de små snørklede veje og høje kringlede bygninger - det er jo en helt anden stor by end her! Vil prøve en dag at optage når vi kører ned af Alpine - som er "THE shopping street" - bare for at vise jer forskellen på det hele! Det er så utroligt!

Idag sov vi længe, og så gik jeg ud i stuen til Mom, som er tilbage på arbejde (hun chatter på computeren) og så læste jeg lidt på min Kindle (har købt den sidste Hunger Games bog for 9 dollars, så det er VILDT fedt!) og så så vi animations film sammen - hvilket jeg ELSKER! Derefter var det tid til at skype med Maj - dog var det også tid til at gøre rent, men man kan jo kun gøre én ting af gangen. Maj smuttede så fra mig i 10-15 minutter, men i mellem tiden ringer min mor så, og hun har halvdelen af den store famile med sig, så dem fik jeg også lige hilst på! Men så kom Kristen jo lige ind og så mit halvfærdige værelse, og så råbte Mom lidt - ikke at hun blev sur, hun ville bare være sikker på, at jeg blev færdig idag, og så måtte jeg jo indrømme over for mor, og morbror og tante at jeg altså jo faktisk skulle rydde op. Når, men så smuttede de, da det var for meget larm på deres side af "telefonen", og så begyndte jeg at rydde lidt op. Og så lige da jeg starter Maj og mins samtale igen, dumper hun ind foran computeren og har sin dejlige lillebror Malte med! Vi ruskede virtuelt lidt i hinandens kinder, som er vores personlige hilsen, og så havde han lige en ny "lyd" som han skulle vise mig! Var flad af grin, tænkte lige på min moaaar, da hun bestemt også ville have været flad af grin - Mor, du må lige sørge for at spørge Malte om hans nye lyd, næste gang i ses! Så underholdende. Derefter snakkede jeg og Maj lidt videre, og hun fik snakket lidt med Dad, og blev rost for sit engelsk, og så - efter 2,5 timers skyperri - løb vi tør for ting at snakke om, hvilket måske egentlig var meget godt, da den var 23 dansk tid, og hun skulle op til morgen træning.

Her til aften læste jeg på min Kindle, og quizzede på min telefon, og da vi så havde spist aftensmad, tog vi ellers juletræet ned - bogstavelig talt. Først alt julepynten, så kæderne og så alle lysene, og så tog vi alle grenene af træet og proppede det ned i en kasse. Lidt underligt altså... Og så gik Dad, Kristen og jeg sammen ud i laden (for anden gang) får at proppe alle juletingene væk, og da det ENDELIG begyndte at sne igen, var det bare en SMULE koldt! Men jeg elskede det - fik helt lyst til at kaste mig i sneen og bare ligge derude - hvad hvis nu det er væk imorgen! ELSKER SNE!

Her kommer lidt billeder:
Juletræ - med sådan cirka halvdelen af gaver under...

Sugar cookies - min stjerne!

Oreo-balls overtrukket med hvid chokolade - hmmmmm!!

M&M - spiste så mange at jeg blev helt dårlig...
Blev nødt til at drikke vand resten af aften, så jeg fik slet ikke så mange Oreo-balls,
som jeg havde planlagt :(

Amanda skrev navne på glassene - meget kreativt!

Juleaftens middag!

GAVER!

Emma og moster Kristen snapchatter! Haha :-)

Håber alle at i havde en god jul i det danske - også til jer som læser med fra Amerika! Håber også at i kommer godt ind i det nye år! 
Knus og kram fra Pauline! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar