søndag den 9. december 2012

TSO koncert og exchangemeeting!

Okay, så fredag aften var vi til Trans-Siberian Orchestra, som jeg troede var lidt lige som DR symphony orkester, så jeg var egentlig ikke så begejstret, som resten af familien var. Selvom jeg nu glædede mig til at opleve det! Det var en julegave fra Amanda & Scott, og Chris & Harmony, så det var rigtig cool.
Vi ankom til den her store Arena hvor der var tusind vis af mennesker, og stedet var fyldt med røg. 8 minutter inden koncerten starter, kommer der nogle mennesker ud og fortæller os en masse, og folk går helt amok. De skriger og klapper - de lyder helt som alle tøserne da jeg var til Justin Bieber koncert i April 2011 - og det var vildt, men de her vokse mennesker skreg næsten lige så meget (jeg siger næsten, for den gang med Justin Bieber overdøvede pigerne musikken - det var sindssygt!). Da bandet så endelig kommer på scenen, går folk fuldstændig amok og noget fanger min opmærksomhed. For der står fire fyre på scenen. To med en elektrisk guitar, en med en violin og en med et eller andet andet instrument. Der står også en og spiller keyboard, og en anden pige i baggrunden som også spiller en form for keyboard, og så er der en trommeslager, og i ved hvordan en trommeslager har ... hvad 6-7 forskellige trommer at tromme på i et tromme sæt (mange "tromme"'er der, var?)? Ham her havde nok 20-30! Det var det største og flotteste trommesæt jeg har sit i mit liv. Så cool! Og så sidder der 4 violiner og tre andre mennesker oppe bag ved, men det var det. Intet stort orkestre - det var bare dem. Og så gik det ellers løs! Jeg siger dig det var fedt! Folk rejste sig og dansede og klappede og skreg, og det fedeste lysshow kørte i baggrunden!!! Helt ekstremt fantastisk!! Her (klik på "Her" for at se det) er en lille "trailer" som giver et hurtigt indblik i hvad det er. Men jeg var bare så træt at jeg blev helt dårlig til sidst, så det var lidt øv. Men hold da op et show!! De fløj ud over publikum på de her platforme som rejste sig fra scenen, og danserne blev også hævet op fra de her platformer i scenen, og de løb rundt mellem publikum, og blev hejst op nede i den anden ende af salen! Det var sindssygt og folk elskede det!

Lørdag var mere afslappende, fordi vi skulle bare til et exchangestudent-thing, og jeg ved aldrig helt hvad man kan forvente, men hver familie skulle bringe en ret fra studentens hjemland og en amerikansk ret, så jeg tog pebernødder med og Mom havde lavet nogle cheese-potatoes. Og maden var SÅ god!! Kinesiske stegte nudler - lavet af en kineser! Yay! Det var så lækkert! Og desserterne var endnu bedre! Hjalte (den anden danske udvekslingsstudent som jeg tror jeg har fortalt om) havde nemlig lavet ÆBLESKIVER med SYLTETØJ med sin værtsmor og de smagte lige som de skulle! Inden jeg gik op og hentede æbleskiver fortalt Dad mig dog at der var en anden pige fra DK, og han fortalte hvem hun var - han havde snakket med hende - men jeg havde alligevel svært ved at tro på det. Men så da jeg var oppe efter æbleskiver kom hun gående lige imod mig, og jeg spurgte hvor hun var fra - på engelsk. Hun svarer Danmark, og så svarer jeg: "Det er jeg også" og så grinede vi lidt, og så fortalte hun at æbleskiverne var så gode! Præcis som de skulle være! Og det var de virkelig! Så gode! Og Hjaltes værtsfar gav mig 6 stykker med hjem - hmmmm!
Bagefter tog hele gruppen hen til Meijers Garden, som er et garden med i ved drivhus, og store eksotiske træer osv, men det specielle er, at hver jul har de en udstilling der hedder "Christmas trees around the world" eller noget i den stil, så de havde simpelt hen udstillet juletræer med pynt fra hvert land. Og gæt hvilket et der står lige når du kommer ind af døren?? Jepper, det danske juletræ!! Og de var næsten helt korrekt! Derudover var der også fra mange andre steder som Canada, USA, Sverige, Korea, Africa, Peru og mange flere. Der var også en udstilling med Kina, og så stod jeg der ved siden af en kinesisk dreng, og da der ikke var noget træ, sagde jeg: "Årh Så i har ikke noget træ, det er synt." Han ryster bare smilende og usikkert på hovedet, hvorefter jeg kigger på ham igen, og så går det op for mig, at Dad engang fortalte mig om at det er ulovligt at tro på Jesus og Gud i Kina, så selvfølgelig har de ikke et træ, fordi de fejrer ikke jul. "Aaaaaaaah, you don't celebrate christmas at all do you?" udbrød jeg så, og drengen rystede igen på hovedet og grinede. Han værtsfar siger så at det her er om de kinesiske nytår, og jeg slår mig selv i panden. Selvfølgelig. Hvor dum kan man være....
Men det var meget sjovt, og det er altså bare så cool at der er så mange forskellige nationaliteter. Da vi stod og ventede på mad kaldte Kristen lige pludselig på mig, for hun stod og snakkede med en dreng som troede at hun var en udvekslingsstudent, så hun forklarede at hun var min værtssøster, og så snakkede jeg kort med den dreng. Han var fra Sydkorea og han hed Kim, og han er en af de typer som stiller sig op og vinker tilfældigt ved siden af os, og siger HEJ! med et kæmpe smil på læben. Så sødt.
Fik snakket lidt mere med Hjalte og lidt med Anika (den anden danske udvekslingsstudent) så det var super fedt! Hjalte slår så let over i dansk, at det virker helt underligt. Jeg kan slet ikke følge med nogen gange.

Her kommer nogle billeder :-)



Australia

Australia

Canada

Korea


H.C. Andersen - Danmark

Danish Christmas hearts!
Skal så meget lavet nogle!

Alle udvekslingsstudenterne. 


Anika og jeg :)
(Den anden danske udvekslingsstudent)

Mig foran det danske juletræ!
Uh ja, så åbner Kristen og jeg jo kalendergaver hver dag, og selvom vi tit bare for små næsten ubrugelige ting, så er det så dejlig alligevel! Det betyder ikke noget om det er en DVD eller en lille klemme, jeg bliver lige så glad for hver eneste gave! Det er underligt... Sidste år VILLE jeg bare havde store fede adventsgaver, og nu betyder det slet ikke noget... 

Nå, men det er det for denne gang... Tror jeg er ved at blive lidt syg, så nu vil jeg hvile mig lidt inden frokosten er serveret. 
Knus og kram Pauline :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar