torsdag den 6. december 2012

Nyt fra Amerika!

Okay, vil lige ligge ud med fortælle jer om at min kære værtsfamilie ELSKEDE min pebernødder, de var allerede væk i går. Jep. Og nu skal jeg bage nogen flere til et udvekslingssarrangement på lørdag, og Mom vil havde nogen med til en firma-jule-fest og det samme vil Dad, så jeg skal lave 6-8 flere potioner! Så hyggeligt!

Derudover går december stille og roligt. Kristen og jeg skynder os ud af døren hver morgen - men glemmer aldrig vores pakker, som vi altid åbner i bilen. Jeg har lidt svært ved at holde styr på alle mine julekalendere, så ser en masse afsnit på én dag, for har simpelthen ikke tid til at se én hver dag.

Om mandagen havde Rachel spurgt mig og jeg ville med til the Basketball game, og det gad jeg egentlig ikke, og vidste ikke om mine værtsforældre kunne køre mig, så det tænkte jeg ikke rigtig mere over. Og så om tirsdagen - hvor the games var - så jeg The Spartan News (en video hvor alle der bliver fortalt om hvad der foregår omkring skolen osv) hvor de snakkede om the game, og så gik det op for mig at jeg aldrig havde set en rigtig basket kamp - kun på film. Så jeg skyndte mig at skrive til Rachel - som var hjemme på grund af hovedpine og træthed - og spurgte om hun stadig havde planer om at tage til the game... Og det havde hun, hvis altså jeg tog med, så jeg aftalte lynhurtigt med Mom at jeg bare tog hjem til Rachel efter skole, og så kørte med hende og hendes bror hen til the game. Problemet var bare at jeg jo så selv skulle køre med Jeremy, Rachels bror hjem, og hans ven, så det var en smule akavet, men vennen havde en masse spørgsmål om min skolegang osv, og jeg ved altså ikke, men det gør bare alt meget lettere når folk bare stiller de spørgsmål, for så ved jeg hvad jeg snakker om, og jeg kludrer ikke i det, fordi jeg har sagt det tusind gange.

Nå, men Jeremy skulle lede the student section (der hvor alle eleverne sidder i publikummet) og han havde virkelig gjort sig nogen forberedelser. Han havde lavet en taler-pult (eller hvad de hedder... I ved de ting, som man står ved når man holder tale) og en hjelm med en kost oven på (så han lignede en Sparta kriger) og han var helt op og kører. Rachel og jeg stod i the student section og heppede på alle spillerne, selvom vi ikke rigtig kunne se kampen, fordi at the student section hele tiden står op (undtagen når Jeremy holdte taler i pauserne) og råber cheers (I!... I Believe!... I belive that!... I believe that we!... I believe that we can!... I believe that we can win! X3! Så underholdende!) men selve stemningen var så fed, så det var en super oplevelse.
Onsdag (igår) var vi i youth group, og der spillede vi games hele aftenen. Vi havde en quiz og det første spørgsmål vores hold fik, var om vi kunne nævne de fire ord i det engelske sprog som endte på DOUS. Og det kunne jeg jo selvfølgelig ikke, fordi "I'm foreign" (som jeg sagde 20 gange den aften, og de grinte alle sammen hver gang jeg sagde det), men så kom der et spørgsmål (som vi stjal fra et andet hold, så vi fik 2 point) som handlede om at der et dyr som dræber flere folk hvert år, end der der folk der dør i et flyuheld. Og det kendte jeg svaret på! Længe leve Fun-fact-apps! Haha, så jeg råbte "DONKEY" ud da det blev vores tur (ja, skørt ikke?) og så var der et andet spørgsmål som jeg også lige kendte svaret på... Nemlig, hvilket firma der er den største legetøjsproducent i verden... Ved i det?? Det er McDonalds, tro det eller lad hver!
Nå, men vi tabte quizzen :(
Bagefter spillede vi Dodgeball, og i den sidste kamp besluttede jeg mig for at jeg virkelig ville kæmpe! Jeg stillede mig klar til at løbe efter boldene, og da han så siger "GO!" og jeg halvvejs mod boldene går det op for mig at Kassidy kommer løbende i mod mig og har øje på de samme bold som mig. Kassidy spiller basket og baseball og hvem ved hvad ellers, og er ret competitive. Men jeg fortsatte, og jeg dykkede efter boldene. Og smadrer mit hoved lige ind i hendes. Av. Jeg rejste mig op og vaklede ud af hallen uden rigtig at sænke farten. Jeg blev så tørstig, så det eneste jeg rigtig tænkte på var at komme væk og drikke noget vand. Var helt dizzy. Støtte ind i nogen, som jeg ikke rigtig kunne komme uden om, hvorefter Menda kommer løbende efter mig og spørger om jeg er okay. Blev så forskrækket og det gjorde så ondt at jeg begyndte at græde. Følte mig som sådan en lille pige, især fordi at Kassidy bare var løbet tilbage og spillede videre. Nå, men jeg fik noget is på, men endte alligevel op med en stor øm bule i panden-.- Jeg hader at slå mig. Jeg er så klodset. Tror bare jeg vil sidde på min numse resten af mit liv. Driller bare, men den er godt nok øm.

I kunst arbejder jeg på at male en flamingo og for første gang er jeg helt på egen hånd (næsten) og jeg er ret stolt af resultatet, selvom den ikke er færdig.

Nå og ja, så den første december fik Kristen og jeg jo sådan nogle ting som man skal samle til cubes, og vi har bare ikke kunne finde ud af at samle dem. Og så i går da jeg var lige ved at falde i søvn, begyndte Kristen at råbe helt hysterisk inde fra sit værelse, og pludselig stod hun inde på mit og hoppede op og ned! Hun havde endelig samlet den pokkers cube, så det var rigtig cool. Jeg gider ikke engang at prøve mere, for nu kan både grandma og grandpa samle den -.-

Her kommer nogle billeder! =)

Min seng efter vi fjernede madrassen. Flytter uuuud.

Nye værelse! Inden sengen kom ind. 

Nye værelse! Har redt sengen kun for jeres skyld!

Dansk flag fra julekalenderen!

Kristens SAMLEDE cube! Endelig!

Drak lige lidt Egg Nog, da jeg begyndte på indlægget. ELSKER EGG NOG!
(Især Egg Nog-shaken fra McD, tihi)

Newsletter fra Interstudies med danske flag! Så sødt!

Sparta Spartan! Skolens maskot. 

Stemningsbillede! Hver gang en af vores spillere stod og skulle til at skyde (i ved ligesom et frispark, haha),
gjorde vi det der med hænderne, som drengene nederts i billedet gjorde. Og hvis de ramte råbte vi "WOSH", så sjovt!
Elsker Blue Crew! (Som er eleverne som sidder i the student section hver gang)


De sidste to billeder er taget fra min iPhone, så undskylder kvaliteten, selvom den nu ikke er helt dårlig!
Nu vil jeg smutte, og se om jeg kan klemme nogle pyrus og the julekalender afsnits ind, inden aftensmad, men vi må se!

Knus og kram Pauline :-)

2 kommentarer:

  1. hvornår kom nyhedsbrevet fra interstudies? jeg har ikke fået noget :'(

    SvarSlet
    Svar
    1. Fik det lige inden jeg skrev indlægget - så det er nok på vej! :)

      Slet