søndag den 26. august 2012

Michigan!

Jeg har nu været i Michigan i lidt under et døgn - og alle de bekymringer jeg havde er væk! Eller næsten alle. Sproget går det ikke så godt med... Så snart jeg bliver den mindste smule træt er i mit ordforråd i bund og min gramma stinker! Men familien Burley er SÅ søde! De er åbne og søde og har humor! Kristen (min værtssøster) minder på mange punkter om min søster Tine, de kan lide alle de samme ting og så er de lige gamle - det er lidt surrealistisk, men hun er så cool og sød, så det er så godt! Og ved i hvad hun gjorde idag?? Hun bakkede bilen hen til traileren! Det var så AWESOME!

Nå, men imorges tog alle os som skulle rejse fra Newark Airport, ud til lufthavnen, hvor de først Eni og Tanjs skulle rejse klokken 11:15 fra, eller sådan noget. Resten af os skulle vente til klokken 16:30, så vi satte os ned, fik en subway sandwich (som forresten er mega lækre) og fik snakket en masse indtil afgang. Det tog halvanden time til Detroit, og vi sad alle bagerst nede i flyet. Med toilettet lige imellem os. Det stank SÅ meget - var lige ved at dø. I Detroit skulle Emma af og møde sin familie, mens vi andre skulle videre. Denne gang var det et mega stort flot fly, og rejsetiden var kun 26 min! Kathrine, Rikke, som jeg rejste med, og jeg fulgtes ud, og lyn hurtigt fik jeg øje på familien Burley og Grandma and Grandpa! De smilede alle sammen stort og jeg fik et dejligt kram af dem alle! De er så søde! Grandpa og Grandma tog min kuffert med hjem til Cedar Springs, mens resten af os tog ud til søen, hvor de har en trailer stående. Vi spiste lige på vejen, og det var bare så nemt at snakke med dem - bortset fra at min ordforråd er virkelig småt! Og jeg som troede jeg havde et stort engelsk ordforråd... Næh nej. Føler mig som en tre-årig når jeg skal forklare hvad det er jeg prøver at sige.
Nå, men jeg havde fået et eller andet bid eller stik fra et insekt, så jeg fik en allergi pille mod det, men det hjalp ikke.
Næste morgen tog i ned i supermarkedet og købte noget medicin. Da vi kom hjem fik jeg en pille, og lige pludselig blev jeg SÅ træt! Vi gik ned og spiste frokost med en masse af deres venner som også at en trailer i parken, og jeg kunne slet ikke koncentrer mig om at huske navne og snakke ordenligt osv. Nogen havde jeg mødt før, da Kristen og jeg havde været nede og sige hej tidligere. Da vi så kom ud på søen, på deres bod, gik jeg ud til et lys. Jeg sov, hoppede i vandet, og sov igen. Og så er keg blevet lidt rød på armene. Man kan se lige hvor min træje har siddet-.-
Vi var derude sammen med nogle af deres venner, Todd and Monica, og Monica er så sød, mens Todd er virkelig sjov! Han driller hele tiden Kristen.
Amerikanerne har en meget underlig form for humor. Eller vi syntes de samme ting er sjove, men hvor vi vare ville have smilet og tænkt: "det er sjovt", så flækker de af grin. Men det er meget sjovt!
Lige nu er deres to andre døtre på besøg, og den ældste, Amanda, skal føde om en måned!! Wuhu! Så spændende! Den mellemste datter, Harmony, er gift og hendes mand er også med, og Grandpa and Grandma er også lige kommer forbi. Billederne fra NYC kommer måske imorgen, hvis jeg får tid. Imorgen skal jeg rigtig Palle ud og flytte ind, og så skal jeg til orientation imorgen aften, og have taget skolefoto, og have mit skema! Er lidt spændt!
Vi fik pizza til aftensmad. De havde bestilt en familie pizza, og tog msn ellers en pap(!!)tallerken, og en gaffel(!!) og så satte vi os sofaen og spiste med tallerkenen på skødet. Så amerikansk! Men det var hyggeligt! Deres sofabord kunne ligesom trækkes op, den øverste del, så man kunne sætte tallerkenen på! Og det tog de så op for min skyld... Og så det med bestikket, føler mig helt forkert når jeg spiser med min kniv, for det gør de andre ikke. Er faktisk næsten helt holdt op med det. Haha, og så det plastik bestik vi brugte til frokost med alle de andre i trailerparken, der var skeen (den er altid med når man får et sæt bestik) og gaffel var af hvidt plastik, mens kniven var gennemsigtig. Den er så ubetydelig for dem.
Når, men jeg går i seng. Har fået endnu en pille mod mit stik-halløj? Og føler seriøst mit hovede falder sf. Så træt er jeg, så undskyld for stave fejlende!
Godnat! Eller godmorgen eller noget:-))

4 kommentarer:

  1. Hey Pauline!
    Det er så spændende at følge med i din blog, fordi jeg selv håber at jeg skal afsted til næste år. Dejligt at høre at det går godt, glæder mig til næste indlæg :-)

    SvarSlet
  2. Hej Pauline ;-)

    Din blog er meget sjov og spændende, at følge med i, ser frem til flere gode indlæg ;-)

    Mvh Frederik :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frederik:-) er super glad for at høre at du kan lide min blog! :-))

      Slet