torsdag den 23. august 2012

NYC - dag 2

Hej folkens!
Jeg vil gerne lige starte med at sige undskyld. Selvom det måske ikke er nødvendigt. For jer som også ser med på facebook, kunne i jo nok se nogle af mine billeder, hvilket jo betød at jeg havde mulighed for at oploade billeder til computeren - og til internettet! Hvilket jeg gjorde! Først lagde jeg nogen ud på facebook, og så ville jeg lægge nogle billeder ud på bloggen. Så efter at have siddet og valgt (ret mange!!) billeder, gad den bare ikke at oploade dem!! Den sagde at der var en fejl i forbindelsen til serveren... -.- Så irriterende, og gjorde det endda to gange. Ej altså. Nå, men har fået taget en masse nye billeder idag, og vil PRØVE at lægge dem ud.

Idag stod vi op, som igår, og skulle mødes til morgenmad kl. 7:45, og skulle herefter så på kanal rundfart ude på Hudson River, og fik set lidt af Manhatten, Brooklyn, New Jersey osv. Tror jeg. det var en ret lang tur, og solen stod lige på, da det var mellem kl. 12 og 14. Var lige ved at sove hele tiden, og ham speakeren fortalte nogle ret irrelevante infomationer engang imellem. Som foreksempel hvad han hed til efternavn, og hvor han kom fra. Uh, og så sagde han hans navn sådan cirka hver 10. minut. Okay over drivelse, men jeg tror ikke nogen af os glemmer forløbelig at han hed David. David Parker. -.-

Derefter tog vi ind på Broadway og shoppede. Vi fik stukket et kort i hånden, og fik af vide at vi skulle mødes på hjørnet af Canal st. og Broadway, og så måtte vi ellers bare bevæge os rundt som vi ville. Formålet med det var at finde Chinatown, men der lå en Converse forretning lige over for the Subway, hvor vi kom op, så der blev vi alle sammen lige nødt til at gå ind. Og jeg fik købt mig et par sko! Wuhu! 50 dollar, det er jo ingen ting! Når, men jeg gik igen sammen med Eni og Tanja, og da Eli har en stor kærligheds romance med Levi's brugte vi rigtig meget tid i Levi's forretningen, og Eni brugte ret mange penge! Bagefter fandt vi en anden forrretning, hvor der var tilbud på Levi's bukser, så der fik Eni også lige købt to par bukser eller sådan noget. Tanja og jeg fandt hver en I LOVE NY t-shirt, da vi begge mente det bare var et must. Jeg fandt også en mega lækker cardigan-noget i bordeaux (staves det sådan? Sådan stod det altså på google) rød, hvor der stod NYC på. Wuhu! Så lækkert.

Bagefter fandt vi Chinatown, og jeg fandt endelig et ur, efter have gået i nogle dage nu og kigget på en bar arm, for at se hvad klokken var. Og det er bare så flot. Selvom det sikkert er lorte kvalitet.
Købte også to par øreringe. Som ligger et eller andet sted mellem alt rodet.

Eni skulle bruge et cover til sin iPod Touch, og på et tidspunkt finder vi en bod hvor der står en sort mand og begyndte at snakke med os. Han spurgte om vi nødt NYC og hvor vi var fra. Da vi fortalte hvor vi kom fra, nikkede han bare og mumlede noget med Denver. Da vi igen fortalte ham hvor vi kom fra tog han sig til hovedet og vendte sig væk fra os. "Oh no, I'm never going to close an eye tonight" sagde han, og rystede på hovedet. Og så grinede han helt vildt! Vi fortalte ham mere om hvad vi lavede, og hvad vi skulle efter. Da vi fortalte at Eni skulle til Alaska lavede han det samme stunt som før. Så fortalte han os om hans liv, og han fortalte at han skulle til High School reunion, og at det var 42 år siden at han var gået ud af High School. Det var ikke så vigtigt hvad han sagde, men bare det at han snakkede med os, og fortalte om hans liv. Det var så fedt. Og så gik vi derfra uden at købe noget. Fik så dårlig samvittighed.

Ivan havde sagt at vi skulle mødes præcis klokken 17, ellers ville han blive very very very mad, og Lone ville blive even madder. Og klokken 16:55 stod vi alle ni og ventede pænt på Ivan, som var et no-show. Da han så endelig kommer 5-7 minutter over 17, udbryder en af pigerne, Rikke, "We are very very mad!" Var flad af grin. Ivan kunne heller ikke lade være med at smile. Vi havde det alle sammen så sjovt sammen lige der. Det er som om vi lidt er delt i nogen grupper, men så lige så snart vi har shoppet, så snakker vi alle sammen, om aaaalt det vi har købt. Det er SÅ hyggeligt!
Vi skyndte os hjem, og heldigvis havde Lone lavet mad til os, fordi jeg var så sulten! Da vi var færdige med at spise havde vi et kvarter til at gøre os klar. Og så skulle vi ellers til Times Square. På vej derud blev det ret tydeligt at jeg havde fået for meget sol. Er lige så rød som en tomat. Typisk mig altså. Lone kiggede også helt bekymret på mig, inden vi skulle med færgen hjem her til aften, og spurgte om jeg havde noget aftersun... Det her stinker. Må hellere købe noget solcreme.

Ville gerne ligge nogle billeder ud. Især oven på sådan en lang omgang sludder mudder, men den kan ikke tilføje flere billeder af gangen, og gider seriøst ikke at vente på den. Er så træt. Den er også kvart i 12 nu, og jeg skal op og i bad klokken 6:30, så Eni også kan nå det. Jeg dør. I morgen skal vi MÅSKE se Empire State Building, Central Park og shoppe på Times Square. Men man ved nu aldrig med hende Lone der. Man er aldrig sikker på noget ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar