onsdag den 5. september 2012

Første (og anden) skoledag :-)

Hej alle sammen!
I går havde jeg første skoledag. Jeg frygtede forvirring, og at sidde alene hele tiden, og alt muligt andet, men det var faktisk overraskede godt. Jeg startede ud med Art 1 med Mr. Crawford. Kristen fulgte mig hen til klassen, da den ikke stod på mit skema, og jeg derfor ikke havde fået den vist, den dag ved the orientation. Så var der sådan 10 minutter før timen startede, som den eneste. Jeg præsenterede mig for Mr. Crawford og han spurgte om jeg var en ny elev. Jeg svarede ja, og så tilføjede jeg helt afslappet af jeg også var en udvekslingsstudent. Og så blev han meget glad. Og så kom alle spørgsmålene :-) Det var så hyggeligt, og han er meget sød, og Art er nok en af mine bedste klasser indtil videre, og glæder mig faktisk til alt det vi skal lave! Hvem skulle have troet at jeg skulle tegne... I skolen?
Bagefter var det videre til Nutri & Foods - Cooking Class, borset fra at vi ikke skal "cook" før om 8 uger. Kristen havde sagt at læreren var lidt streng, men hun virkede sød, dog har hun godt nok mange regler, og hun er ikke bange for konsekvenser. Måske fordi det ikke er hende det går ud over. Hun var også meget glad for at have en udvekslingsstudent i klassen. I denne klasse var der to rigtig søde piger. Midt i timen havde vi sådan et møde i the Gym, og da vi kom tilbage i klassen fra det, begyndte de to piger at stille aaaalle mulige spørgsmål, og bedte mig om at sige ting på dansk - og det er bare mega giga sjovt og sejt og overdrevet, når jeg gør det. Alle gisper og griner. Totalt overdrevet reaktion. Men det er altså svært at skrifte mellem dansk og engelsk. Når de så siger: "Say something more!" spørger jeg altid: "Hvad skal jeg sige?" på dansk... Min hjerne er ikke lige så hurtig til at skifte tilbage til engelsk, som det er at skifte til dansk.
Nå, men efter det havde jeg A lunch, sammen med den ene af pigerne fra Nutri & Foods, selvom jeg sad sammen med Kristen og hendes venner. De er dog slet ikke min typer, så jeg spiste alt min mad, og skyndte mig at gå. Jeg havde tænkt mig bare at gå lidt rundt, gå ned i kælderen til mit skab, og putte min lunch box deri, for den er altså ret kikset at gå rundt med. Nå, men det viser sig at mellem 11:00-11:40, hvor min lunch er, må jeg ikke forlade kantinen! Spiste på 10 min. Heldigvis fandt jeg Shaquira, en af pigerne fra Nutri & Foods, og hendes veninde, og vi stod og snakkede, inden jeg så skulle videre til Choir. De skulle ned af den samme gang, så der kunne vi også lige følges. Det var rart at have nogen at snakke med. Da jeg kom ind til Choir sad næsten alle på deres pladser. Følte virkelig at jeg kom forsent, og der var 5 minutter til at timen startede.Jeg var dog ikke sent på den, de var alle bare a bunch of stræbers. Heldigvis, da jeg sad der helt alene, kom en pige ind fra Youth Group, Chloe som er Senior, ind og satte sig ved siden af mig, da hun også var alene. Og hun er vildt sød, så det var godt. Og kender i så det, hvor man går ind til noget med rank ryg, tilstræklig lave forventinger, og er klar til whatever? Sådan havde jeg det. Fem minutter inde i timen sagde hun det første der fik mig til at krympe i stolen. "This is a performance class". Dette indebærer flashmobs i frikvaterene, shows på skolen og til charity-halløj. Derudover skal vi synge individuelt for læreren, og vi skal synge sange som lyder lidt alla det her: "Mi, mi, ma, mo." Not even words. Da timen var færdig, og hun havde præsenteret alle de sange vi skulle synge - hvilket indkluderede nogen sange som jeg elsker og VILDT gerne ville synge - var jeg så klar til at stikke halen mellem benene og løbe min vej. Jeg gik videre til Geometry, min sidste klasse, og glædede mig faktisk en smule. Det her var noget rigtig skole noget, og Mr. Shell som jeg mødte og snakkede med til Orientation, virkede som en livlig og rar lærer. Hele timen - som alle de andre timer - gik med informationer. Han var kedelig. Gabte 20-50 gange, på 60 minutter. Bagefter var der noget assembly halløj i the Gym, og jeg gik der ind helt alene, hen mod det sted, hvor jeg havde siddet sammen med Kristen og hendes venner sidst. Men de var der ikke. Jeg tænkte godt på om vi skulle sidde i klasser, så jeg turde ikke sætte mig ned, inden jeg fandt Kristen. Endelig så jeg hende, i den anden ende af hallen, og så gik jeg hen over gulvet med min rygsæk og lunchbox, mens hele skolen sidder og kigger. Nå, men satte mig oppe på bænkene, et par rækker bag Kristen, og smilede til en pige fra min Geometry klasse som sad alene. Bad til at hun ville sætte sig ved siden af mig, selvom hun ikke virkede som ligefrem veninde potentiale. Hun var lidt... Nå, men, hun sad ned, men hun rejste sig og gik over mod mig... Hvorefter hun går lige forbi mig. Fedt. Pludselig kommer Shaquira og sætter sig ved siden af mig, og jeg åndede lettet ud. Følte mig totalt loser-agtig når jeg sad der helt alene. Shaquiras veninde kom også, og Shaquira guidede mig igennem det hele. The assembly gik ud på at... Bandet spillede nogle sange. viseinspektøren sagde nogle få ting. En medarbejder på skolen målte, men inspektøren bedte hver årgang om at skrige på skift. Den årgang, der kunne larme mest, vandt. En pige fra vores årgang fik rykket os alle sammen på vores side af tribynen, så vi ikke fyldte så meget, og da det så blev vores tur, gik det eller løs. Det var så højt. Og da alle the freshman skreg lød det som små pigeskrig. Det var sjovt, men højt. Vi vandt forresten! Wuhu!
Bagefter smed inspektøren en basketball op i luften og når den ramte jorden første gang, skulle alle os på i den ene side af hallen råbe BLUE, anden gang den ramte skulle de andre råbe WHITE (Skolens farver), og sådan fortsatte det, indtil den holdte op med at hoppe, og så fik vi lov til at gå. Så vildt. Shaquira sad bare og kiggede, hvorefter hun siger: "I'm a very quiet person" og så trækker hun på skulderne. Hun er bare slet ikke en stille person. Hun snakker hele tiden, til alle, hun er sååå sød. Men det var ikke hendes ynglings ting, men jeg syntes det var fedt.
Det var første dag i skolen, og jeg var sikker på at jeg ville ændre Choir til noget andet. Så da jeg kom hjem fik jeg Mom til at skrive en Note til Mrs. Converse om at jeg gerne ville kigge på mine klasser.

Idag mødte jeg i Art igen, og det er stadig lige så fedt. Bortset fra at vi havde en test idag, en cool form for test hvor vi havde fjernbetjeninger og sådan noget, men det var stadig en test. Jeg har meget svært ved alle de fagudtryk, så jeg er ikke sikker på hvor godt det gik, men vi fik ikke karaktere for det, fordi det var bare for at se hvor meget vi vidste. Min sidemakker er en lille pige, freshman og meget stille. Heldigvis sidder der en fyr skråt bag mig, som laver lyde hele tiden, og det er ret underholdende (og irriterende).
Bagefter havde jeg Nutri & Foods igen, og klassen var meget mere afslappet idag, og der blev snakket meget mere. Så det var hyggeligt. Derefter gik jeg til lunch, og jeg fugltes bare med Shaquira og hendes veninde, og sad sammen med dem. Og det var faktisk meget sjovt. Der sad også en anden pige fra min Nutri & Foods klasse, og hun kunne bare slet ikke huske mig, og så langsomt kom det tilbage til hende, og så var hun helt oppe og kører. Vi grinede meget, og havde det sjovt, men jeg følte hele tiden at jeg ligesom hang på Shaquira. Ikke fordi jeg snakkede med hende under lunch, for de andre havde travlt med at snakke til mig, men havde alligevel denne her dumme følelse. Men det kan jeg ikke undgå har jeg fundet ud af. Lige meget hvem jeg snakker med, føler jeg mig bare som en byrde. Det går nok over. Nå, men halvdelen af pigerne gik fordi de har et specielt skema, og jeg var færdig med at spise, så jeg besluttede mig for at gå ned og finde enten Mrs. Cordell (min korlærer) eller gå på kontoret. Fordi kontoret havde annonceret tidligere, at hvis man ville skifte klasse, skulle man gå ind den til klasse man gerne ville have skiftet, bede om et Hall Pass, og så gå ned på kontoret og snakke om det. Men jeg turde ikke gå ned til Choir på grund af det der med at man ikke måtte forlade kantinen under lunch, så jeg gik bare ned til kontoret. Hvor jeg ikke turde at gå ind, da vi jo havde fået af vide at vi skulle vente til at klassen startede. Da jeg vender mig om, kommer Mrs. Converse ud fra kontoret og beder mig om at komme ind, så det var meget fint. Jeg kom ind og fik lov til at vælge et nyt fag, og der var Fransk, noget andet, noget andet, og YEARBOOK som valgmuligheder, og det tog mig ikke længe om at tage den beslutning. Problemet var bare at Yearbook har B-lunch, og deres lunch starter når min slutter. Så idag fik jeg to lunchs. 2 gange 40 min. fri. Wuhu. Bare ikke når du sidder helt alene i en kantine, uden at du kender nogen. Heldigvis kom en pige over til mig, og sagde: "Hey, you're in my artclass, why don't you come sit with me?" Jeg nikkede bare, og fulgte efter. Hun sidder lige bag mig, ved siden af dem larmende fyr, og det viste sig at de er søskende. Det vidste jeg da ikke. Hun var meget begejstret med hensyn til me being an exchange student, og vi satte os sammen med 3 andre piger, og 2 freshman drenge som hun kendte. Hun er også Freshman, men hun var så outgoing, slet ikke som min generte sidemakker. Hun var så sød og sjov, og vi snakkede en masse. Og så gik jeg til Yearbook. Jeg meldte mig til at tage billeder af Marching Band til The football game på fredag, hvilket jeg alligevel skulle med til, da Kristen jo er i band. Så det bliver spændende. Og for engang skyld er min klasse fyldt med Juniors (min egen alder) og Seniors, istedet for Freshman og Sophmores (selvom de ikke gør så meget). Seriøst alle Freshman drengene er små, tynde, har bølge, store klare blå øjne, og Justin Bieber-hår. Geometry var bedre idag, læreren var sjov, bortset fra lektier.

Når, men jeg bliver nødt til at smutte. Youth Group. GLÆDER MIG!
Vi ses :-)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar