søndag den 23. september 2012

Live-In!

Hej alle sammen!
Denne weekend har været en oplevelsesrig en af slagsen. Og en trættende en.
Onsdag eftermiddag startede vi med at tage i kirke om aftenen. Jeg lavede lidt lektier, tegnede lige i tegnerummet, og ... jeg kan ikke helt huske hvad der skete mere der, så det kan ikke have været så specielt. Torsdag blev vi kørt i skole om morgenen, hvilket var meget sjovt, for det var næsten ligesom at kører i skolebus, fordi vi kørte i en KÆMPE bus! Dagen gik helt fint. Kan heller ikke helt huske hvad der skete der. Tihi. Fredag blev vi kørt i skole igen, som igen var meget sjovt, og jeg i Yearbook var vi ude og sælge reklamer. Vi tog på McD og spiste frokost og jeg købte en burger. Og så en lille cheeseburger - hvilket jeg ikke skulle have gjort - men jeg var MEGET sulten. Vi sad på McD i laaaaaaang tid og snakkede. De piger er bare så cool og sidde og snakke med. Da vi så kommer tilbage på skolen holder der en bil foran skolen, som til forvekslings ligner vores bil, men jeg tænkte ikke rigtig mere end det, men da vi så kommer ud af bilen kommer Mom gående hen over parkeringspladsen. Klokken 12 var Amanda blevet sat i gang på hospitalet - den var 15 over 12 der, eller noget - og Mom var bange for at Amanda ligepludselig ville poppe Emma ud på en time, som hun selv havde gjort, og som Grandma Burley også gjorde. Men vi nåede da lige ind på min ynglingsburger/pomfrit-restaurent, så jeg kunne da ikke sige nej til en burger derfra. Pomfritterne er så tynde og helt perfekte sprøde. Så lækre - de eneste pomfritter jeg spiser herover. Så jeg fik 3 burgere til frokost. Derefter havde Dad lige et hurtigt job på en halvtime, hvor Kristen og jeg bare sad i bilen og lyttede til musik og grinede helt vildt. Derefter skyndte vi os på hospitalet, hvor Amanda var blevet dopet så meget at hun slet ikke kunne mærke hende véer, og så var hun så træt, så vi besluttede os for at kører. Vi kørte i the Mall hvor vi gik rundt et par timer og spiste noget is, og hyggede os, hvor efter vi besluttede os for at se en film. Det har jeg sagt før alt det her. Nå, men vi var på hospitalet hele natten, og Emma Jean blev endelig født ca. klokken 1:30 a.m. lørdag morgen. Vi tog derfra ved 2-2:30 tiden, fordi Kristen og jeg ville tilbage til kirken. Vi fik dog allerførst lige alle sammen lov til at holde hende, og tage en maaaaaassse billeder. Jeg sov slet ikke på hospitalet, så jeg var vågen fra klokken 6 til klokken 3:30 hvor vi endelig var hjemme i kirken. Derefter gik jeg så også direkte i seng.
Lørdag skulle jeg op klokken 8, fordi vi skulle til Downtown Grand Rapids og se Artprize, hvor der var kommet en masse nye skulpturer op, og jeg lod Breyanah gå rundt med mit kamera, så der kommer en masse billeder på et tidspunkt, om end ikke så på facebook. Det var så sjovt, men vi var ret trætte. Klokken 13 havde vi fået besked på at være hjemme, og klokken 12:59 gik vi ind af dørene i kirken - det var vi ret stolte af. Derefter var der bare lidt freetime, hvor vi sad og tegnede i tegnerummet og snakkede om Danmark, og jeg skrev et brev på dansk som to af pigerne prøvede at læse, og det sjove er at de lyder VILDT meget som svenskere eller nordmænd når de læser det. No kidding. Det lyder præcist som nordmænd eller svenskere. Det er meget sjovt.
Uh, ja, og så en af drengene går i skole i Rockford, hvor Sofia fra Allerød bor!! De lå åbenbart meget tættere på end jeg lige troede, og Jake og Sofia går åbenbart i skole sammen, så han lovede at hilse fra mig, hvis han så hende - og nu har jeg lige fortalt hende det, og hun lover at sige hej til ham... Men hun aner jo ikke rigtig hvem han er, selvom jeg har prøvet at forklare det. Men nu har Sofia og jeg aftalt at ses - vi skal bare lige finde en dag, så det skal nok blive rigtig hyggeligt!

Lørdag aften var der talent show på skolen, og lørdag morgen havde jeg danset for Maddie og Chloe, som er henholdsvis gymnast og cheerleader, så de lovede at lave en backflip for mig, hvis jeg dansede for dem. Så det gjorde jeg, og de mente begge at jeg skulle stille op i talentshowet. Og snart gjorde alle de andre piger også det. Så de fortalte det til Melissa - præstens kone, som også var/er min lærer i søndagsskole, og hun er altid med, når vi mødes i youth group - og hun mente bestemt at jeg skulle stille op. Så en time før showet startede fandt hun en sang til mig, jeg øvede mig, min danseserie fra min sidste sæson i Hillerød sidder heldigvis dybt i mig, så jeg kunne danse den uden over hovedet at tænke over det. Da showet så gik i gang var det fyldt med fantastisk sjove sketchs og små commercials ind i mellem, og jeg følte pludselig at jeg var sådan helt seriøs og kedelig. Men jeg fik på, og jeg følte mig egentlig meget godt tilpas. Jeg vidste at de alle bare ville heppe på mig, fordi de havde jo fået en lille forsmag, og de var helt oppe og kører. Og jeg havde ikke lyst til at vinde rigtig, fordi præmien inkludere næste års Live-In for FREE, og det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget. Så jeg gik op på scenen, forblændet af alle lysene og vinkede akavet til publikum, som jeg gør så godt. Det var et kristen band som hedder the Narrows - som er nogle vildt fede personer, som virkelig går op i det de laver, og de er virkelig gode musikere - som var dommere. Nå, men musikken begyndte, jeg dansede, jeg bukkede og gik af scenen. Selvom jeg ikke kunne se deres reaktion, var jeg egentlig ligeglad. For jeg blev sådan helt glad af det der dans. Jeg savner det så meget. At optræde foran mennesker, og blive sådan helt nervøs, og så bare gå ind og give den alt hvad man har.

Der var et par drenge på 13-14 år som lavede en kort lille sketch som var SÅ sjov. De havde en helt fantastisk timing og gjorde de rigtige ting på det rigtige tidspunkt. Og den ene dreng, Ethan, er normalt så rolig, og det var han også der, hvilket gjorde det endnu sjovere. De fik en tredje plads. Så var der 7 af de unge som havde klædt sig ud som de voksne ledere, og taget masker på, og så dansede de og opførte de sig som de voksne ledere, hvilket var genialt. De var så fedt! De fik en anden. Og så fik jeg en første plads. Blev helt pinligt berørt. Og så alligevel ikke, fordi det var bare så fedt at dele den oplevelse med dem alle sammen. De var så glade alle sammen, og jeg var bare glad for at være med - og for at havde vundet 20.000 point til vores team-competition. Wuhu! Go Yellow team! Bagefter konkurrencen, hvor jeg fik det her KÆMPE trofæ, gik vi ind i the Gym og legede... Spillede... Det er lige meget hvad man kalder det, men vi delte op os i vores hold, som vi har i youth group hver onsdag, Yellow team, Red team og Blue team. Vi spillede dodgeball (høvdingebold, bare uden høvding og med ti bolde - ret voldeligt), Corners, hvilket går ud på at man har fem sekunder til at vælge et hjørne, og for hver runde bliver et af hjørnerne elimineret, hvorefter man har 5 sekunder til at finde et nyt. Det er meget sjovt. Derefter skulle vi vælge en holdkammerat - Destinee fra vores hold - til at drikke en ½ gallon (ca. 1½-2 liter) mælk på 15 minutter uden at brække sig. Fyren fra Blue team skyllede det ned på 5 minutter, hvorefter han stirrede ud i luften i 10 sekunder, og kastede det hele op igen. En af drengene fik det på video, og det blev pralende vist hele aftenen. Så klamt. Fyren fra Red Team kunne ikke engang drikke halvdelen, og så sad han ved spanden resten af aftenen - ikke at han brækkede sig, men han var skidt. Destinee drak det hele på 11 minutter, og havde det strålende. Hvis man drak det hele - og ikke brækkede sig - inden for 15 minutter vandt man, og Destinee brækkede sig ikke. Men hun fik hjernefrys, mavepine og lå i sengen resten af aftenen. Havde så ondt af hende.
Derefter skulle vi kaste med græskar. Vi stod i en lige række igennem the Gym, og da vi havde kastet det frem og tilbage igennem rækken i fem minutter blev hver anden person pillet ud. Jeg blev tilbage, og skulle kaste det her tunge græskar endnu længere end før. Det var tilladt at tabe det, så længe at det ikke gik i stykker. Bagefter blev her anden igen taget ud, og jeg stod igen tilbage. Da jeg kaster det til en dreng fik jeg ikke kastet det langt nok og det faldt til jorden og gik i stykker. Fik det helt dårligt. Vi tabte den konkurrence.
Bagefter var der spise konkurrence. Vi skulle spise hundekiks og drikke kaffe-fløde. Caleb, en meget lille 13-årig dreng, åd en hel hundekiks - næsten. Han løb tilbage, klappede min hånd, og jeg løb op og spiste den sidste bid af hundekiksen. Jeg fik lov itl at skylde det ned med kaffe-fløde - som smager vildt godt, og hundekiksen var heller ikke værst, hvorefter Caleb brækker sig i skraldespanden. Det var bare sådan en hård klump ad. Det lignede tun. Jeg fik senere lov til at tømme den her kaffefløde og vi kom ind på en flot anden plads. Men nogen af ungerne var ret påvirket, mens pastor Wes og en dreng vi kalder Q (SOM SÅ MEGET LIGNER HAM FRA ALENE HJEMME - BÅDE I ANSIGTET OG AF STØRRELSE, og fandt lige ud af at han er 15! Så vildt, nå men) gik rundt og spiste dem bagefter, mens vi andre spiste nødder og chokoladebarer. Det kunne jeg så ikke finde på. De har en vildt ulækker konsistens.

Bagefter åd vi snacks - legene var fra 11 pm til 1 am, og så gjorde vi rent. Til klokken 2 am. Klokken 3 gik jeg i seng, men alle de andre løb rundt og legede gemme. Søndag morgen stod vi op klokken 7:30, gjorde rent, og klokken 9:30 var der gudstjeneste, hvor vi alle kæmpede os for at holde os vågne. Da pastor Tim så begyndte at prække, og startede ud med at undskylde hvis - vi - de unge faldt i søvn, grundet alt det her Live-In, gik vi alle sammen ud som et lys. Så vi sad 30 unger og sov, under hele gudstjenesten.
Bagefter var der søndagsskole, men heldigvis havde Melissa travlt med noget andet, så vi fik den voksne leder, som har gået og gabt og været så træt hele weekenden. Så vi havde bare en chill-time.

Idag har vi så været ovre og hilse på Emma, som er kommet hjem fra hospitalet idag, og derefter har vi bare ligget på sofaen. Og nu går jeg snart i seng.

Dette indlæg blev lidt langt, men jeg vil ikke undskylde for det. Fordi... Jeg ved der er nogen, om så ikke én, der nyder mine lange indlæg.
Næsten gang kommer der en masse billeder.

Godnat!

PS. Jeg elsker det her sted - især ungerne i kirken! De er såååååå søde alle sammen! Har det så sjovt med dem - og de voksne der!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar