lørdag den 6. oktober 2012

Homecoming-dance!

Nu er tiden kommet. Det er lørdag, og en af de store piger (en af storesøstrene) og hendes veninde er lige kommet ind af døren - klar til at sætte hår på os piger. Mom og Kristen er ude og kigge på sko, og i aften skal vi ud at spise.
Bortset fra at jeg ikke skal være med til noget af det. Det her stinker. Har aldrig været så syg... Tror jeg da ikke. Kan ikke huske sidste gang jeg har været så syg i hvert fald. Kan ikke snakke, spise eller drikke. Jeg er helt stoppet med at forsøge at snakke, for jeg lyder som de der monstre i tegnefilm. Har optaget en video af det som bevis, for det lyder helt åndssvagt. Bliver helt bange for mig selv, hver gang jeg åbner munden.
Jeg drikker kun vand, og spiser kun Chicken-noodle soup, selvom det faktisk er kylling og ris nu. Må holde mig for munden hver gang jeg synker - sådan rigtig stramt - så det tager lidt af opmærksomheden væk fra smerten. Det behøver jeg ikke at forklare, i har sikkert alle prøvet det før.
Det her er tredje dag, hvor jeg lyder som et monster, drikker kun vand, spiser kun suppe, sover 4 timer hver nat - vågner hver halvtime - og stener på sofaen. Timer føles som dage (ligesom i den der Jesus og Josefine sang) og det er forfærdeligt. Heldigvis er jeg ikke svimmel, men hvis nogen puffer til mig når jeg står op, tumler jeg altid lidt rundt. For en gang skyld bliver jeg ikke helt grødet af at ligge på på sofaen, det er for engang skyld rart - hele tiden. Har virkelig brug for det, kan jeg mærke.
Heldigvis gør Gene og Tina et fantastisk job med at passe på mig. De er så søde, og føler mig mere hjemme og at jeg passer ind, end nogensinde før. Så det er virkelig vidunderligt!
Og så har jeg to veninder fra skolen, som har skrevet til mig i to dage nu, om hvordan de  gerne vil have jeg kommer, og at skolen, og at the dance ikke er det samme uden mig/vil blive det samme uden mig, så det er også rart. Bortset fra at jeg havde virkelig glædet mig til at hænge ud med dem til the dance, og nu går jeg glip af det. Men de har lovet at tage en masse billeder, og jeg vil prøve at få dem til at optage nogle videoer til mig. Det kunne være hyggeligt.

Lige nu er hele byen ved at line op til en parade, der skal være her i Cedar i aften, så Brody gør hele tiden af menneskerne, og jeg kan jo ligesom ikke sige til ham at han skal stoppe-.- Haha.
Vi har jo været så mega lang tid nede i Downtown Grand Rapids til Artpize, og har nu taget over 500 billeder af alle skulpturerne, og vi har ikke engang set det hele. Har været dernede i alt 4 gange. Og har stadig ikke set det hele! Så det er ret vildt. Første pladsen gik til et kunstværk som vi desværre ikke fik set, men vi så det i TV - da der var en ArtPrize Finale Awards, live fra ArtPrize i går, men ballet og mange priser. Det var en mega giga lang tegning af elefaner og aber osv. og hun havde siddet og tegnet på den, mens folk kiggede, og den var virkelig flot.
Her kan i se vinderen, det hedder Elephants by Adonna Khare. Der var også et "kunstværk" hvor at de sendte lanterne op over hele byen. Det skulle have været så smukt! Så billeder og videoer af det på nettet, så i kan altid søge på ArtPrize 2012, og se hvad det hele handler om! Det er virkelig cool.

Her kommer nogle billeder fra de to sidste gange ved ArtPrize.
Spray paint :)

Spray paint billeder.

Kunsteren selv er i gang med at demonstrere, hvordan han maler de her billeder med spray paint. 

Det færdige billede. Så sejt!

Den menneskelige hånd ting igen, syntes det var så sødt.

Alle menneskerne til ArtPrize, og det her var kun et lille område af det hele. 

Kunstværk.

Life is a work in progress.

Selveste Albert.

Albert Einsten


Et af kunstværkerne var lavet af kunstere fra Cedar Springs. 

Nærbillede af et kusntværk.

Og så kunstværket langt væk fra. I starten kunne jeg slet ikke se mønsteret. Så cool. 

Kunsteren der havde lavet kunstværket oven over, var fra Spanien! 


En løøøøve. 

The Dragon

The Dragons hjerte. 

Perlerne som dragen var lavet af. Her er flashen dog på, så det er ikke rigtig deres rigtige farve. 

Dragon Facts

Kunstværk - som var i top 10. 

Top ten - kunstværk. 


Virkelig cool ting. Når man drejede stangen - ligesom med de der gardin-ting - kom det her frem:

...: Så sejt!

Imagine

Believe

Her står der, hvordan de to oven stående billeder blev lavet.
Ved ikke om i kan se det. Det var så cool.

Dragen var så cool, men blev desværre diskvalificeret, da der var blevet fundet video af kunsteren, hvor hun arbejder på dragen i 2007 eller udstillede den eller noget, og reglerne siger at kunstværket skal være lavet inden for de sidste 3 år, og det skal være lavet til ArtPrize, og må ikke være udstillet tidligere. Så det var surt. 

Knus og kram Pauline :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar